مردم-خواهان-صلح-بر-اساس-قانون-اساسی-کشور-است

صدیقه بلخی عضو مجلس سنا می‌گوید؛ مردم افغانستان از صلحی که بر اساس قانون اساسی کشور و اوامر دین اسلام باشد حمایت میکند و طالبان نیز همانند حزب اسلامی به روند صلح حاضر شوند.

به گزارش افغان خبر؛ خانم صدیقه بلخی عضو مجلس سنا امروز (پنج شنبه 8 میزان) در مراسم امضاء تفاهم نامه بین حزب اسلامی و دولت افغانستان گفت؛ افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها است و حزب اسلامی و گروه طالبان افغانی نیز از افغانستان هستند و میتوانند با قطع جنگ، در هر گونه فعالیت سیاسی و اجتماعی شرکت کنند.

بانو بلخی بیان داشت؛ مردم افغانستان خواهان صلح اند و از آمدن گروه‌های مخالف دولت در صورتی حمایت میکنند که خلاف قانون اساسی کشور نباشد. او افزود؛ مردم افغانستان سالها در کنارهم زندگی کرده اند و اکنون نیاز به اتحاد و یک پارچگی است تا کشور آباد گردد.

به گفته‌ی این سناتور؛ مردم باید آگاه و هشیار باشند تا کشورهای خارجی که به دنبال منافع خودشان در افغانستان اند، سوء استفاده نکنند. بلخی گفت؛ دولت و ملت باید در کنارهم تلاش کنند تا صلح با همه گروه‌های مخالف دولت میسر گردد.

صدیقه بلخی گفت؛ صلح با حزب اسلامی یک اقدام نیک برای آبادی کشور شمرده میشود و مردم افغانستان از این روند حمایت می‌کنند. او افزود؛ گروه طالبان نیز همانند حزب اسلامی به روند صلح حاضر شوند و دست از جنگ با ملت خود بردارند.

توافقنامه صلح بین حزب اسلامی و دولت در شش صفحه و 25 ماده تنظیم شده بود و امروز توسط گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی  از طریق ویدیو کنفرانس و اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان به امضا رسید و نافذ شد.

مردم خواهان صلح بر اساس قانون اساسی کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد