مردم-میتوانند-بر-روند-کاری-این-وزارت-نظارت-کنند

عبدالستار مراد وزیر اقتصاد کشور می‌گوید بعد از این مردم میتوانند از کارکردهای این وزارت نظارت نموده و برای بهبود روند کاری با این اداره مشوره دهند.

به گزارش افغان خبر، وزیر اقتصاد امروز سه شنبه (30قوس) در نشست مطبوعاتی" مجمع ملی نظارت و ارزیابی مبتنی بر نتایج" گفت که با ایجاد مجمع ملی نظارت و ارزیابی مبتنی بر نتایج میشود فساد اداری در نهاد های دولتی به حد اقل برساند.

به گفته آقای مراد شیوه قبلی نظارت و ارزیابی پاسخ مثب برای این اداره نداده اما این شیوه با برنامه‌های متفاوت برای کاهش فساد و سرعت روند کاری ایجاد شده است.

وزیر اقتصاد کشور میگوید که حکومت در سطوح بزرگ مبارزه علیه فساد اداری را آغاز کرده این برنامه‌ی وزارت اقتصاد آغاز این روند است.

در همین حال فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنای کشور میگوید" جای بسا شرم است که خارجیها به مردم مسلمان افغانستان میگوید تا زمانی فساد در کشور تان از بین نرفته کمکهای شان را ادامه نخواهند داد".

رئیس مجلس سنا میگوید"مبارزه علیه فساد وظیفه مسلمانان است و مسلمانان باید در این راستا پیشگام باشد و به دیگر ادیان نشان دهد که مسلمان بودن یعنی پاک بودن است".

آقای مسلمیار خطاب به مقامات حکومتی و مردم گفت" بیاید دست در دست هم داده کشور را از شر بی بندوباری و فساد نجات دهیم"

وی میگوید پول های کمک شده از طرف کشورهای خارجی باید بشکل درست و بخاطر آبادانی و پشرفت کشور مصرف شود.

رئیس مجلس سنا میگوید حکومت باید به مردم خدمات خوب ارایه نماید تا نتایج خوبی بدست آورد.

با این همه در خبرنامه مطبوعاتی وزارت تجارت آمده است با ایجاد نهاد مجمع ملی نظارت و ارزیابی مبتنی بر نتایج،" ایجاد شفافیت و تسریع روند برنامه های انکشافی، دسترسی و سهیم نمودن مردم در پروژه‌ها، تطبق موثر و به موقع برنامه، ایجاد زمینه مناسب برای اولیت بندی برنامه‌ها و ارایه یک تصویر واضح از برنامه‌های انکشافی" را انجام دهد.

مردم میتوانند بر روند کاری این وزارت نظارت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد