مردم-میدان-وردک؛-والی-مفسد-نمی‌خواهیم،-باید-برکنار-شود

باشندگان ولایت میدان وردک در نشست اعتراضی والی کنونی این ولایت را متهم به فساد و سوء استفاده از ۲۰ میلیون پول اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا کرده و خواستار برکناری او شده اند.

به گزارش افغان نیوز: باشندگان ولایت میدان وردک، امروز( سه‌‍شنبه، 4 سنبله) در نشست اعتراضی که در پیوند به ناکارایی مظفرالدین یمین، والی این ولایت برگزار شده بود، گفتند؛ در شرایط کنونی که پنج ولسوالی میدان وردک در معرض سقوط قرار دارد، والی این ولایت به سفر شخصی به دبی به سر می‌برد.

عصمت الله عاصم، عضو شورای ولایتی میدان وردک در این نشست گفت: 20 میلیون افغانی که حکومت مرکزی برای مبارزه با ویروس کرونا در میدان وردک اختصاص داده بود، از سوی والی حیف و میل شده و از این پول برای مردم نیازمند و کسانی که از ویروس کرونا متضرر شده اند هیچ گونه کمکی صورت نگرفته است.

آقای عاصم افزود که از 20 میلیون افغانی 10 میلیون آن را مقام ولایت بدون هماهنگی شورای ولایتی این ولایت تجهیزات طبی خریداری کرده است. او گفت که در زمان شیوع ویروس کرونا دو دستگاه تنفس مصنوعی هر کدام به هزینه 900 هزار افغانی خریداری شده است؛ «اما در زمان حساب دهی یک میلیون افغانی بر قیمت آن اضافه شده که این یک میلیون از سوی مقام‌های محلی حیف و میل شده است».

احمد علی راشد، بزرگ قومی ولسوالی دایمرداد نیز گفت که از 20 میلیون پول مبارزه با ویروس کرونا 20 افغانی هم به مردم نیازمند و خانوادهای متضرر کمک نشده و این پول به گونه‌های مختلف حیف و میل شده است.

آقای راشد افزود که در نتیجه بی‌کفایتی والی میدان وردک بی عدالتی اجتماعی، سیاسی و اداری به اوج‌ خود رسیده و باشندگان این ولایت خواستار محو فساد اداری و تامین عدالت اجتماعی و مشارکت سیاسی در میدان وردک هستند.

ملا عبدالقدیر، از دیگر بزرگ قومی در ولسوالی جلریز میدان وردک گفت که ناامنی در این ولایت به اوج خود رسیده؛ اما والی به وظیفه خود حاضر نمی‌شود و به سفرهای شخصی خود مشغول است. او تاکید کرد که والی این ولایت به تعصبات قومی نیز در میان باشندگان میدان وردک دامن می‌زند.

در اخیر، باشندگان معترض میدان وردک با نشر قطع‌نامه از رییس جمهور خواستار برکناری مظفرالدین یمین، والی کنونی میدان وردک شده و تاکید کردند که باید حساب پول‌های حیف و میل شده نیز روشن شود.

در قطع‌نامه باشندگان میدان وردک آمده است: «والی فعلی به گونه جدی اختلافات سمتی و قومی را در این ولایت دامن می‌زند و سایر اقوام که در این ولایت زندگی دارند، از تمامی خدمات اولیه محروم اند».

همچنان در این قطع‌نامه، بی‌کفاتی والی میدان وردک از مهم ترین عامل ناامنی، جنگ و سقوط لسوالی‌های این ولایت ذکر شده است.

بااین‌همه، ولایت میدان وردک در 20 کیلیومتری کابل از ناامن‌ترین ولایت‌های کشور به حساب می‌رود که گروه طالبان در آن حضور و فعالیت گسترده دارند و ناامنی‌های این ولایت تاثیر مستقیم روی امنیت کابل یعنی پایتخت کشور دارد.

مردم میدان وردک؛ والی مفسد نمی‌خواهیم، باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد