ناامنی‌ها-در-پایتخت؛-فرمانده-پولیس-کابل-برکنار-شد

مقام‌های حکومتی تایید می‌کنند که امان‌الله واحدی، فرمانده پولیس ولایت کابل در پیوند به ناامنی‌های اخیر از وظیفه‌اش برکنار شده است.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله کشور، امروز یکشنبه(2، سنبله) اعلام کرد که امان‌الله واحدی، فرمانده پلیس کابل به دنبال افزایش انفجار و ناامنی‌های اخیر در پایتخت کشور از سمتش برکنار شده است.

اخیرا ناامنی‌ها و استفاده از ماین‌های مقناطیسی و کنارجاده‌ای در شهر و ولسوالی‌های کابل افزایش یافته است. در بیست‌وهشتم اسد، همزمان با جشن استقلال، ۱۴ فیر مرمی راکت در مربوطات شهر کابل اصابت کرد. همچنان گزارش شد که یکی از این مرمی‌های راکت به ساختمان ریاست تشریفات ریاست‌جمهوری برخورد کرده است.

وزارت داخله در آن زمان تأیید کرد که در این حملات راکتی، سه نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند. یک روز پس از آن نیز، دو انفجار جداگانه در حوزه‌های پنجم و دوازدهم امنیتی شهر کابل رخ داد که در نتیجه دو نفر از جمله میر عبدالباقی امین، سرپرست شورای علمی وزارت معارف کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

همچنان روز گذشته در چهار انفجار جداگانه ماین مقناطیسی در مربوطات حوزه‌های پنجم، هفتم و پانزدهم پولیس کابل، یک نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. همین‌طور، روز گذشته یک دگروال ارتش همراه با راننده‌اش در مربوطات ناحیه‌ی هشتم شهر کابل از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

از سوی هم، رییس‌جمهور اشرف غنی روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در نشستی با مسئولان امنیتی کابل، گفته بود که او خود از حوزه‌های امنیتی کابل دیدن کرده و وضعیت برایش قابل قبول نیست. او خواهان تغییر فوری مدیریتی در حوزه‌های پولیس شده بود.

به دنبال آن، وزارت داخله اعلام کرد که آمران حوزه‌های شانزدهم و هفدهم پولیس کابل همراه با ۱۶ تن از منسوبین این حوزه‌ها به دلیل غفلت وظیفوی در روز استقلال، از وظایف‌شان برکنار شده و به تحقیق معرفی شده‌اند.

ناامنی‌ها در پایتخت؛ فرمانده پولیس کابل برکنار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد