مرکز-رسانه‌های-افغانستان-حکومت-خبرنگاران-زندانی-را-آزاد-کند

مرکز خبرنگاران افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان گفته که امارت اسلامی باید خبرنگاران زندانی را بدون قید و شرط آزاد کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مرکز رسانه‌های افغانستان امروز (شنبه، 18 سرطان) در پیام عیدی خود نوشته که در حال حاضر حداقل چهار خبرنگار و کارمند رسانه‌ای از جمله خالد قادری مجری سابق رادیو نوروز در هرات، میرزا حسنی خبرنگار محلی و صاحب امتیاز رادیو آفتاب در ولایت دایکندی، جمال‌الدین دل‌دار مدیر مسؤل رادیو صدای گردیز در ولایت پکتیا و عبدالحنان محمدی خبرنگار پژواک در ولایت کاپیسا در زندان به‌سر می‌برند.

این مرکز در عین حال از امارت اسلامی خواسته که آزادی قبل و بعد از نشر رسانه‌ها را محترم بشمارند و محدودیت‌های شدید وضع شده در این زمینه را بردارند.

در این پیام آمده که امارت اسلامی مطابق با قانون رسانه‌های همگانی، کمیسیون بررسی شکایات و تخلفات رسانه‌ای را دوباره فعال سازند و به هر گونه شکایت از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای از طریق این کمیسیون رسیدگی کنند.

پس از تسلط اسلامی، خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان نیز با محدودیت‌های گسترده مواجه شده‌اند.

براساس آخرین معلومات نهادهای مدافع رسانه‌ها و خبرنگاران، در طی نزدیک به یک سال گذشته، بیش از ۱۰۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای توسط نیروهای حکومت سرپرست در ولایات مختلف کشور بازداشت و شکنجه شده‌اند.

پس از فروپاشی حکومت پیشین تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف به کشورهای دیگر به ویژه امریکا و اروپا مهاجرت کردند.

مرکز رسانه‌های افغانستان: حکومت خبرنگاران زندانی را آزاد کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد