مسلمیار-احزاب-سیاسی-برای-شفافیت-انتخابات-تلاش-کنند

عبدالهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا گفت که انتخابات یک پروسه ملی است و برای برگزاری آن باید همه جریان های سیاسی تلاش کنند تا به گونه شفاف و عادلانه برگزار شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا، روز چهار شنبه( ۴، میزان) طی برنامۀ تحت نام "مناظره ای نقش احزاب  سیاسی در فرایند انتخاباب" تاکید کرد که برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه باید همه جریان های سیاسی تلاش کنند.

عبدالهادی افزود: انتقاد احزاب از روند برگزاری انتخابات به جا است و در آینده طرح های احزاب مورد بررسی و از سوی مجلس سنا مورد حمایت قرار می گیرد.

محمد علم ایزدیار، نائیب اول مجلس سنا گفت: در انتخابات پیش رو نقش احزاب بسیار کم رنگ شده است و در اصل باید نقش احزاب در انتخابات ۵۰ الی ۶۰ درصد در نظر گرفته می شد که نشده است. ایزدیار بیان داشت که بدون برگزاری انتخابات افغانستان ترقی نمی کند.

معاون مجلس سنا تاکید داشت؛ کشورهای خارجی از موجودیت احزاب سیاسی همانند یک دکان سوء استفاده می کند و اکثر احزاب وابسته به خارجی ها می باشند و از سوی هم قوم محور اند.

 او تاکید کرد: حکومت باید از احزاب حمایت کند تا دیگر هیچ حزبی به دروازه سفارت خانه های خارجی مراجعه ننماید.

ایزدیار گفت:«سیستم بآیومتریک در روند رای دهی در حال اجرا است و امیدوارم که از لحاظ تخنیکی هماهنگی درست بوجود بیاید. نظارت از روند انتخابات و مسله بایومتریک سازی باید مورد توجه جدی صورت گیرد».

عبدالهادی ارغندیوال، رئیس حزب اسلامی گفت: ما خواهان نظام و دولت جمهوری از طریق رای و انتخابات شفاف هستیم نه از طریق زور و تفنگ.

احزاب سیاسی در چند ماه اخیر بارها بر برگزاری انتخابات پارلمانی اعتراض کردند و خواهان بایومتریک سازی رای دهندگان از سوی کمیسیون انتخابات شدند که اکنون حکومت و کمیسیون انتخابات تصیم گرفته اند که سیستم بایومتریک سازی رای دهندگان را عملی سازد.

مسلمیار: احزاب سیاسی برای شفافیت انتخابات تلاش کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد