معترضان-لین-برق-۵۰۰-کیلوولت-باید-از-مسیر-بامیان-انتقال-یابد

شماری از باشندگان ولایت بامیان و اعضای جنبش روشنایی روز جمعه (۱۲اسد) طی یک راه پیمای گسترده خواستار انتقال لین برق ۵۰۰کیلوولت ترکمنستان، از مسیر بامیان شدند.

به گزارش افغان نیوز: معترضان در بامیان با شعارهای "فریاد شهر بودا صدای ملت ما، ما برق میخواهم " دولت را متهم به برخورد تبعیض آمیز، علیه باشندگان مناطق مرکزی کرده و گفتند که طرح بدیل انتقال برق به بامیان پرهزینه تر از طرح اولی است.

محمدسجاد محسنی، یکی از معترضان گفت:"ما طرح بدیل پروژۀ برق بامیان را رد می‌کنیم و بار دیگر خواستار انتقال این پروژه از مسیر بامیان و میدان وردک هستیم".

حکومت افغانستان پس اعتراضات مردم مبنی بر انتقال لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از مسیر سالنگ، پروژه جدید انتقال برق بامیان را در سال گذشته روی دست گرفت.

براساس این طرح حکومت، قرار است برق بامیان از طریق انتقال لین برق ۲۲۰کیلوولت از مسیر دوشی، تامین شود.

اما معترضین در بامیان می‌گویند که آنان مخالف انتقال برق ۲۲۰کیلوولت اند و باید لین برق ۵۰۰ کیلوولت از مسیر بامیان بگذرد.

احمدبهزاد، عضو ولسی جرگه و برگزار کنندۀ این مظاهره گفت:" ما تنها روشنایی منازل را نخواستیم، ما میخواهیم از طریق انتقال این لین برق، برای مردم کار فراهم شود و معادن آهن و ذغال سنگ نیز استخراج گردد".

ولی معترضین در بامیان با نشر قطع نامه چهار ماده‌ای به حکومت هشدار دادند که در صورت عدم انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از مسیر بامیان - میدان وردک، آنان اعتراضات گسترده‌ را راه اندازی خواهند کرد.

گفتنی است بامیان یکی از ولایت های کوهستانی می باشد که تعدادی از باشندگان این ولایت تا به حال در مغاره ها بدون برق زنده گی می کنند.

معترضان: لین برق ۵۰۰ کیلوولت باید از مسیر بامیان انتقال یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد