معضل-افغانستان؛-رایزنی-عمران-خان-با-امریکایی‌ها

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با مقامات امریکا بر لزوم رسیدگی به چالش‌های اقتصادی در افغانستان تاکید کرده و گفته‌است که این کشور نیاز فوری به کمک مالی دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ در بیانیه دفتر نخست‌وزیری پاکستان آمده‌است که عمران خان، روز دوشنبه (۱ قوس) با اعضای کنگره امریکا دیدار کرده‌است.

عمران خان تاکید کرده‌ که پاکستان و ایالات متحده نیاز به تعمیق تعامل برای ارتقای صلح، ثبات و توسعه اقتصادی در افغانستان دارند.

دفتر نخست‌وزیری در توییتی نوشت: «نخست‌وزیر به ویژه تأکید کرد که نیاز فوری به کمک مالی به مردم افغانستان به عنوان بخشی از تلاش برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی وجود دارد.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که «راه‌ها و ابزارهایی برای رسیدگی به موضوع نقدینگی و توانمندسازی کانال‌های بانکی برای کمک به افغانستان برای تحمل بار اقتصادی و چالش‌های فوری خود پیدا شود».

این در حالی است که سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که نظام بانکی افغانستان به دلیل کاهش ذخایر بانکی و عدم توانایی مردم در پرداخت بدهی‌های‌شان در خطر فروپاشی قرار دارد.

این سازمان در گزارشی، فقدان نقدینگی در افغانستان را بزرگ‌ترین تهدید برای نظام بانکی کشور خوانده و هشدار داده‌است که در صورت دوام این وضعیت تا چند ماه آینده، این نظام فروخواهد پاشید.

معضل افغانستان؛ رایزنی عمران خان با امریکایی‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد