مقام‌ها-خواسته‌های-مشروع-مردم-افغانستان-احترام-شود

مسوولان امارت اسلامی در مراسم سه ساله‌گی توافقنامه دوحه میان امریکا و امارت اسلامی می‌گویند که باید به خواسته‌های مشروع مردم افغانستان احترام گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد امروز ( چهارشنبه، ۱۱ حوت) در مراسم سه ساله‌گی توافقنامه دوحه میان امریکا و امارت اسلامی گفت که حکومت سرپرست در امضای توافقنامه همیشه پای بند بوده اما؛ امریکا این توافق‌نامه را نقض کرده است.
حنیف افزود که امارت اسلامی همیشه بر تعهدات خود در توافقنامه پای بند می‌باشد و از خاک افغانستان به هیچ کشوری استفاده نخواهد شد اما؛ از طرف مقابل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بر حکومت سرپرست وضع می‌شود.
سرپرست وزارت اقتصاد از تمامی مقام‌های حکومت سرپرست خواست که به خواست‌های مشروع مردم احترام بگذارند و تلاش‌های جدی برای حل مشکلات آنان انجام دهند.
ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در این مراسم گفت که تمام مفاد توافقنامه دوحه بر مبنای شریعت اسلامی استوار و در مشوره با جمع بزرگی از عالمان با حفظ ارزش‌های دینی و ملی ترتیب شده است.
برادر افزود که امریکایی‌ها نه تنها با نظام کنونی در افغانستان تعامل نمی‌کنند بلکه کشورهای جهان را هم اجازه نمی‌دهند تا در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی با افغانستان تعامل داشته باشند.
او تاکید کرد که تعامل با جهان یک امر ضروری است و امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با جهان می‌باشد.
شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در این مراسم گفت که امریکایی‌ها در سال ۲۰۱۳ به هدف گفتگو با دولت پیشین در دوحه توافق کرده بودند و دفتر سیاسی امارت اسلامی باز شد.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

مقام‌ها: خواسته‌های مشروع مردم افغانستان احترام شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد