ملت‌های-بزرگ-برای-جنگ‌های-بی‌پایان-مبارزه-نمی‌کنند

رییس جمهور ترامپ تصریح نموده که زمان تلاش برای رسیدن به صلح در افغانستان فرا رسیده است، زیرا ملت‌های بزرگ برای جنگ‌های بی‌پایان مبارزه نمی‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز (چهارشنبه، ۱۷ دلو) در سخنرانی سالانه‌اش در کانگرس گفته است: «ما نمی‌دانیم که آیا به توافق می‌رسیم یا خیر، اما می‌دانیم که پس از دو دهه جنگ، زمان تلاش برای رسیدن به صلح فرا رسیده است. زیرا طرف دیگر نیز می‌خواهد همان کار را انجام بدهد. طرف مخالف بسیار خوشحال است که با ما مذاکره کند.»

وی در عین حال گفته است که مذاکرات امریکا با طالبان ادامه خواهد داشت و این کشور خواهد توانست که شمار نیروهای در افغانستان را کاهش داده و بر مبارزه با تروریسم تمرکز کند.

رییس‌جمهور امریکا علاوه کرده است که نزدیک به هفت هزار سرباز امریکایی پس از ۱۹ سال جنگ در افغانستان و عراق کشته شده و بیش از ۵۲ هزار سرباز دیگر زخمی شده‌اند. آقای ترمپ همچنان گفته است که بیش از هفت تریلیون دالر امریکایی در جریان ۱۹ سال جنگ در افغانستان و عراق هزینه شده است.

آقای ترمپ در بخشی از سخنانش گفته است: «ملت‌های بزرگ برای جنگ‌های بی‌پایان مبارزه نمی‌کنند.»

رییس‌جمهور امریکا در حالی به تلاش برای رسیدن به صلح و کاهش نیروهایش از افغانستان تأکید کرده است که روز سه‌شنبه نشستی میان نمایندگان گروه طالبان و رهبران شماری از احزاب و گروه‌های سیاسی افغانستان در مسکو باهم دیدار کردند.

نمایندگان طالبان طی نشستی با چهره‌ها و سران احزاب سیاسی افغانستان در مسکو اعلام کردند که حضور نیروهای خارجی، نبود یک نظام اسلامی و قانون اساسی کنونی از موانع اصلی صلح می باشد.

از سوی هم، چهره‌ها و سران احزاب سیاسی افغانستان در این نشست گفتند که هیچ افغانی طرف‌دار حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیست؛ اما جنگ‌های تحمیلی باعث حضور آنان شده‌اند.

در همین حال، رییس جمهور غنی در پیوند به منحل‌سازی اردو هشدار داد که اگر امریکا با طالبان موافقت‌نامه امضا کند، از کشورش دفاع خواهد کرد.

ملت‌های بزرگ برای جنگ‌های بی‌پایان مبارزه نمی‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد