ممنوعیت-آموزش-دختران-از-سوی-طالبان-لغو-شود

نماینده خاص امریکا در امور افغانستان در گفت‌وگوی با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان از طالبان خواسته‌اند که ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم را لغو کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ تام‌وست، نماینده امریکا در امور افغانستان، امروز پنج‌شنبه(۱ ثور) در رشته توییتی نگاشته که  نگرانی شدید خود در مورد محدودیت‌های مستمر طالبان بر تحصیل دختران را با آقای کرزی در میان گذاشته است.

او در ادامه گفته است که  این محدودیت‌ها با تضمین‌های مکرر طالبان به افغان‌ها در تضاد است، حقوق زنان و دختران را نقض می‌کند و آینده افغانستان را تضعیف می‌کند.

آقای وست گفت : «ما از طالبان می‌خواهیم که به درخواست‌های رهبران مذهبی و بزرگان افغانستان از سراسر کشور توجه کنند تا این ممنوعیت لغو شود.»

همزمان با این محمد تقی عثمانی، مفتی مهتمم دارالعوم کراچی پاکستان در یک نامه‌ از مولوی هبت الله آخندزاده، رهبر طالبان خواسته است تا مکتب‌های دخترانه را بازگشایی کند.

آقای عثمانی در این نامه افزوده است که آموزش دختران یکی از ضرورت‌های عصر کنونی می‌باشد.

مفتی عثمانی در این نامه گفته است که آموزش دختران یکی از مهمترین موضوعات کنونی است و برای فراهم‌سازی آن در چارچوب شریعت یک راه حل مناسب پیدا شود.

این درحالی است که طالبان برخلاف تعهدات شان به تاریخ سوم حمل، روز نخست سال تعلیمی جدید، یک بار دیگر اعلام کردند که مکاتب دختران برای مدت نامعلوم مسدود باقی خواهد ماند.

ممنوعیت آموزش دختران از سوی طالبان لغو شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد