مناسبات-دیپلماتیک-هند-و-پاکستان-به-وخامت-گراییده-است

گزارش‌ها می‌رسانند که مناسبات دیپلماتیک میان دو همسایه مسلح با سلاح اتومی«پاکستان و هندوستان» در پی ادعاهای جاسوسی باز هم مکدر شده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه هندوستان با نشر یک اعلامیه خبری گفته است: «آن‌ها (کارمندان سفارت پاکستان) در اعمال جاسوسی دخیل بوده و تعامل با سازمان‌های تروریستی را حفظ کرده اند.»

هندوستان همچنین اعلام کرده است که «متقابلاً حضور خود در اسلام آباد را به عین تعداد کاهش می‌دهد

در همین حال، پاکستان نیز اعلام نموده که تصمیم گرفته است در «عمل مقابله به مثل» نیمی از کارمنان کمیسیون عالی هندوستان در اسلام آباد را اخراج کند. پاکستان همچنین هرگونه خلافکاری کارمندان سفارت‌این کشور در دهلی جدید را رد کرده است.

وارد کردن اتهام‌جاسوسی در هنگام اخراج دیپلومات‌ها در میان این دو کشور یک امر عادی است و به تکرار صورت گرفته است. دو کشور همچنین یک‌دیگر را به بازداشت و شکنجه دیپلومات‌ها متهم کرده اند.

وزارت خارجه هندوستان مدعی شده است آن دیپلومات‌هایی که از پاکستان برگشته اند «جزئیات تصویری از رفتار وحشیانه‌ای را که در آنجا تجربه کرده اند، ارائه کرده اند

از زمانی که هندوستان وضعیت نیمه خودمختار کشمیر زیر کنترول خود را در سال گذشته لغو کرد، تنش‌ها میان این دو کشور تشدید یافته  و فروکش نکرده اند. هندوستان همچنین از زمان وضع محدودیت‌های مرتبط به کرونا چندین علمیات ضد شورشگری را در کشمیر انجام داده است.

هندوستان، کشور همسایه‌اش پاکستان را به اعزام شورشیان مسلح به بخش هندی کشمیر متهم می‌کند؛ اما پاکستان این اتهامات را رد می‌کند.

مناسبات دیپلماتیک هند و پاکستان به وخامت گراییده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد