منافع-آمریکا-و-افغانستان-در-معرض-نابودی-قرار-می‌گیرد

وزارت دفاع ایالت متحده امریکا(پنتاگون) درباره خروج احتمالی نیمی از سربازان امریکایی از افغانستان هشدار داده و تاکید داشته است که منافع مشترک در معرض نابودی قرار می گیرد.

به گزارش افغان نیوز: در این گزارش که مربوط به ارزیابی سالانه پنتاگون از وضعیت افغانستان می باشد، آمده است؛ هرگونه تأخیر و تعلل در وارد کردن فشارهای نظامی و غیرنظامی بر گروه طالبان، پروسه صلح را آسیب می‌زند.

در بخشی دیگر این گزارش آمده است که کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان، دست‌آوردها و منافع مشترک افغانستان و امریکا را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

پنتاگون افزوده است: «تقویت و تنظیم مجدد نیروهای حمایت قاطع به رهبری امریکا درچارچوب راهبرد جنوب آسیا و پشتیبانی آن‌ها از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به طور چشم‌گیری، فشارها بر گروه طالبان را افزایش داد و این گروه را متقاعد کرد که نمی‌تواند در میدان‌های نبرد، برنده جنگ شود.»

براساس این گزارش، چنین راهکاری، کابل، واشنگتن و کشورهای منطقه را بیش از هر زمان دیگر برای پایان جنگ از طریق یک راه‌حل سیاسی با هم یک‌پارچه و متحد کرده است.

قابل ذکر است که رسانه‌های امریکایی هفته گذشته گزارش دادند که دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا به مقام‌های نظامی این کشور دستور داده تا روند خروج دست‌کم 7 هزار سرباز امریکایی مستقر در افغانستان را طی ماه‌های آینده آغاز کنند.

این در حالی است که جمیز متیس، وزیر دفاع امریکا، نیز در مخالف با طرح خروج نیمی از نیروهای امریکایی از افغانستان، اعلام کرد که او تا چند ماه دیگر از مقام‌اش کنار خواهد رفت.

منافع آمریکا و افغانستان در معرض نابودی قرار می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد