موافق-صلح،-مخالف-امتیاز-دهی-به-مخالفان-هستیم

جبهه ملی نجات افغانستان که در رأس آن صبغت الله مجددی قرار دارد، میگوید از روند صلح حمایت میکنیم، اما نباید دولت به حکمتیار و حزب اسلامی امتیاز دهی میکرد.

به گزارش افغان خبر: بر اساس توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان، قرار است به گلبدین حکمتیار از سوی دولت لقب اعزازی داده شود و یک سلسله امتیاز های مادی برای طرفداران این حزب و سران حزب اسلامی نیز در نظر گرفته شده است.

ذبیح الله مجددی، دبیر جبهه ملی نجات افغانستان در یک نشست خبری امروز یک شنبه (11میزان) در کابل بیان داشت که ما طرفدار صلح هستیم اما نباید به کسانی که باعث ویرانی کابل شده از سوی دولت امتیاز دهی شود.

وی در این کنفرانس خبری امتیاز دهی دولت به حکمتیار را نادرست خوانده، افزود:" ما امتیاز دهی حکومت، لقب اعزازی، امتیاز مادی و مصئونیت قضایی برای حزب اسلامی را نادرست میدانیم".

مجددی علاوه کرد که هیچ فرد یا گروهی نمیتواند حق مردم را بر کسی ببخشد، با کسانی که مرتکب سلب حق مردم شده عادلانه برخورد صورت گیرد.

او اعطای مصئونیت قضایی به آقای حکمتیار را بی عدالتی در برابر کسانی میداند که در جنگ های داخلی در سال های 1370 و 1371 خورشیدی اعضای فامیل شان را از دست داده اند میداند.

به باور آقای مجددی کسانی که متهم به گرفتن جان و مال مردم افغانستان است نباید القاب اعزازی داده شود، باید بر اساس انصاف و عدالت با آنها رویه شود.

این جبهه همچنان صلح با حکمتیار را روی جنگ های روان در کشور بی تاثیر خوانده میگوید که آمدن شخص حکمتیار نیز از این جنگ ها نمیکاهد.

قابل ذکر است که پیش از این هرچند توافقنامه صلح با حزب اسلامی با واکنش های مثبت در جامعه افغانستان روبرو شد اما شماری از ماده های آن انتقاد بر انگیز است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر و مجلس نمایندگان مصئونیت قضایی آقای حکمتیار را غیر عادلانه دانسته و جفا در حق مردم میدانند.

اما داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، در چندین مورد بیان کرده که توافقنامه صلح به معنی مصئونیت قضایی برای کسی نیست بلکه دادن مسئولیت شهروندی برای آنهاست.

موافق صلح، مخالف امتیاز دهی به مخالفان هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد