موفقیت-در-۲۸-میزان؛-کمک-به-تحقق-برنامه‌های-کلان-ملی

مؤسسه‌ی انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان(فیفا) اعلام کرده که موفقیت در برگزاری انتخابات پارلمانی می‌تواند اعتماد مردم نسبت به روندهای دموکراتیک در کشور را احیا و به تحقق برنامه‌های کلان ملی کمک کند.

به گزارش افغان نیوز: این مؤسسه، روز جمعه (۲۷ میزان) با نشر اعلامیه‌یی گفت که موفقیت در برگزاری انتخابات پارلمانی می‌تواند اعتماد مردم نسبت به روندهای دموکراتیک در کشور را احیا و به تحقق برنامه‌های کلان ملی، اجرای احکام قانون اساسی و تحقق حقوق اساسی شهروندان کمک کند.

در اعلامیه، از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته شده است تا تمامی امکانات لازم برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه را فراهم کند. از نیروهای امنیتی نیز خواسته شده است تا با قاطعیت و برنامه‌ریزی دقیق، امنیت این انتخابات را تأمین کنند.

مؤسسه‌ی انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان از نهادهای دولتی، نیروهای امنیتی، کارمندان انتخابات و ناظرین نهادهای مدنی نیز خواسته است که با رعایت اصل بی‌طرفی به حفظ سلامت و شفافیت انتخابات کمک کنند.

در بخشی از اعلامیه‌ی این نهاد، همچنان از نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته شده است که در روز برگزاری انتخابات دست به کمپین‌های انتخاباتی غیرقانونی نزنند و به ناظرین‌شان نیز دستور بدهند تا از تبلیغ برای نامزد مشخص در روز رأی‌دهی، خودداری کنند.

این درحالی است که برگزاری انتخابات در ولایت قندهار در پی کشته‌شدن جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس این ولایت الی بهبود اوضاع امنیتی برای یک هفته به تعویق افتاده است.

موفقیت در ۲۸ میزان؛ کمک به تحقق برنامه‌های کلان ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد