ناتو-برای-سرکوب-طالبان-در-افغانستان-اطمینان-داد

فرمانده عمومی قوای ناتو و حمایت قاطع در افغانستان در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از ادامه همکاری‌های مشترک و نزدیک برای سرکوب طالبان اطمینان داد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر (یکشنبه ١٧، سنبله) با جنرال آستن اسکات میلر، فرمانده قوای ناتو و حمایت قاطع در افغانستان، در دفتر کارش در قصر سپیدار، دیدار کرد.

در این ديدار که آخرین تحولات نظامي-امنیتی در کشور مورد بحث و تحلیل قرارگرفت؛ آقای میلر از ادامه همکاری‌های مشترک و نزدیک میان نیروهای حمایت قاطع قوای مسلح افغانستان برای سرکوب طالبان اطمینان داد.

این درحالی است که ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی روز گذشته در پیوند به تصمیم اخیر رییس جمهور ایالات متحده امریکا مبنی بر لغو مذاکرات صلح با طالبان گفت که ما از تلاش‌ها برای دست‌یابی به یک صلح با عزت، عادلانه و پایدار به رهبری و مالکیت افغان‌ها و به همکاری متحدان بین‌المللی خویش به ویژه ایالات متحده حمایت و پشتیبانی کردیم.

در اعلامیه آمده است که ما به زمینه‌‌یی که برای نشست مشترک در کمپ‌دیوید مساعد گردیده بود به عنوان یک فرصت نگاه می‌کردیم، اما متأسفانه تلاش‌های صلح برخلاف خواست و آرزوی مردم افغانستان، به دلیل افزایش خشونت‌ها و حملات دهشت‌افگنانه از سوی طالبان و عوامل دیگر سبوتاژ‌گردید.

آقای عبدالله در این اعلامیه تصریح نمود که ما همانند گذشته برای دست‌یافتن به صلح با عزت، عادلانه و پایدار پابند هستیم و راه حل بحران فعلی کشور را در مذاکرات صادقانه و رودررو به رهبری و مالکیت‌ افغان‌ها می‌دانیم و از تلاش‌ها و همکاری‌های متحدان بین‌المللی استقبال می‌کنیم.

ناتو برای سرکوب طالبان در افغانستان اطمینان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد