چین-نمایندگان-طالبان-را-در-نشست-بین‌الافغانی-دعوت-کرد

نماینده خاص چین از گروه طالبان خواست تا در نشست بین‌الافغانی که به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، با حضور سیاسیون افغان در این کشور برگزار می‌شود، نماینده بفرستند.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک تویتی نوشته است که دینگ شیجون، نماینده خاص چین برای افغانستان و سفیر این کشور در قطر، شام سه‌شنبه با ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبر این گروه، دیدار و گفتگو نمودند.

وی می‌افزاید:" دو طرف در مورد نشست بین‌الافغانی آینده که در چین برگزار می‌شود و نیز پروسه صلح، بحث و گفتگو کردند."

شاهین در مورد حضور نمایندگان این گروه در نشست بین‌الافغانی در چین معلومات نداده؛ اما تاکید می‌کند که این نشست ادامه کنفرانس‌های مسکو و دوحه می‌باشد که اشتراک‌کننده‌گان، در آن نظریات شخصی خود را مطرح می‌کنند.

حکومت افغانستان تا کنون در مورد نشست بین‌الافغانی در چین چیزی نگفته؛ اما نشست‌های مسکو و دوحه را بی‌نتیجه خوانده بود.

در همین حال، برخی از رسانه های پاکستانی نیز گزارش داده اند که این کشور در نشستی که دربارۀ صلح افغانستان تا سه روز دیگر با حضور نماینده گان چین، روسیه و امریکا در مسکو برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

این در حالی است که زلمی خلیل زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان روز دوشنبه با مقام های ناتو در بروکسل دیدار کرد و دربارۀ روند صلح افغانستان، بحث و گفتگو کرد.

وزارت خارجه امریکا در یک اعلامیه‌ ی گفته است که  آقای خلیل زاد یک دور از سفر تازه را به بروکسل، پاریس و مسکو دربارۀ روند صلح افغانستان، آغاز کرده است.

چین نمایندگان طالبان را در نشست بین‌الافغانی دعوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد