ناتو-وضعیت-افغانستان-را-چالش‌برانگیز-و-شکننده-خواند

دبیرکل ناتو، وضعیت افغانستان را چالش‌برانگیز، شکننده و دشوار خواند و از طالبان خواست که در راستای کاهش خشونت‌ها و قطع ارتباط با گروه‌های تروریستی، به تعهدات شان عمل کنند.

به گزارش افغان نیوز: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته به‌صورت آنلاین برگزار شد، گفت؛ وضعیت افغانستان همچنان چالش برانگیز است و ناتو به منظور ادامه‌ی حمایت از پروسه‌ی صلح، حضورش را در افغانستان تنظیم خواهد کرد.

وی همچنان گفت که برای تحقق صلح در افغانستان، طالبان باید برای کاهش خشونت‌ها و قطع ارتباط با القاعده و سایر گروه‌های تروریستی، به تعهدات شان عمل کرده به گفت‌وگوهای میان‌افغانان بپیوندند.

آقای استولتنبرگ افزود؛ ما شاهد پیشرفت‌های در افغانستان بودیم، مانند امضای توافق‌نامه میان ایالات متحده و طالبان و همچنان اقدام‌های مهمی چون رهایی زندانیان، کاهش خشونت به ویژه علیه نیروهای ناتو و ایالات متحده و تعهد آشکار طالبان برای قطع ارتباط با القاعده و سایر گروه های تروریستی را شاهد هستیم.

ینس استولتنبرگ وضعیت افغانستان را همچنان شکننده و دشوار خوانده گفت که هنوز موانع بسیاری وجود دارد که قبل از رسیدن به یک راه حل سیاسی پایدار، باید به آن‌ها رسیدگی شود.

او همچنان افزود؛ ما از تلاش‌ها برای صلح حمایت می کنیم؛ زیرا بارومندیم که این پروسه باید متعلق به افغانستان و تحت رهبری افغانستان باشد. به همین دلیل امیدوار به شروع کفت‌وگوهای میان‌افغانان و پشتیبانی از آن هستیم..

دبیر کل ناتو همچنان گفت؛ بدون شک پیشرفت‌ها باید واقع بینانه باشند. به این معنی که باید ببینیم طالبان هرگونه ارتباط شان با القاعده را قطع کند، خشونت‌ها کاهش یافته و گفت‌وگوهای میان افغانان اغاز شود. به همین دلیل متحدان ناتو وضعیت را واقع‌بینانه ارزیابی می‌کنند تا براساس آن، در مورد حضور خود تصمیم بگیرند.

این درحالی است که پیش از این؛ نمایندگان امریکا، روسیه و افغانستان در رایزنی مشترک، خواهان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شدند و در عین حال تاکید کردند که طالبان باید اقدامات دولت افغانستان را تلافی کنند.

ناتو وضعیت افغانستان را چالش‌برانگیز و شکننده خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد