نام-نفر-از-فهرست-نامزدان-انتخاباتی-حذف-گردید

نام ۳۵ نامزد پارلمانی که در میان شان افراد مشهور و مطرح نیز می باشند، از سوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی حذف گردید.

به گزارش افغان نیوز: در این لیست، فوزیه کوفی نماینده بدخشان، ملا تره خیل نماینده کوچی‌ها از کابل و ضیاءالحق امرخیل نیز شامل می باشند.

در لیستی که از سوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی به نشر رسیده، شماری دیگر از نماینده‌گان پیشین مجلس از جمله اکبر استانکزی از ولایت لوگر نیز در میان نامزدان حذف شده هستند. این افراد متهم اند که افراد مسلح غیر مسئول دارند و یا مرتکب کارهای غیر قانونی گسترده شده اند.

در کنار فوزیه کوفی، مریم کوفی خواهر او نیز در این لیست دیده می‌شود. این دو خواهر که در دوره پیش نیز عضو مجلس بودند، متهم اند که در ولایت بدخشان افراد مسلح غیر مسئول دارند و برادران این دو بانو متهم به داشتن افراد مسلح غیر مسئول و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و سنگ‌های قیمتی اند.

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی از میان ۱۴۱ نفری که از لیست دور و دراز ۲۶۵۱ نفری در دوره مقدماتی حذف شده بودند، ۳۵ نفر را حذف کرده و به ۴۵ نفر دیگر نیز اخطاریه داده است.

قابل ذکر است که از میان افراد حذف شده، ۱۲ نفر شان اعضای برحال مجلس نماینده‌گان هستند. پیش از این لیستی نیز به نشر رسیده بود که شمار دیگری از اعضای کنونی مجلس نیز در میان افراد حذف شده دیده می‌شدند.

نام 35 نفر از فهرست نامزدان انتخاباتی حذف گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد