ناکامی-و-بی‌کفایتی-خود-را-به-افغانستان-نسبت-ندهید

ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع  بدون اشاره به کشوری خاصی گفته که آنان «ناکامی» و «بی‌کفایتی» خود را به گردن افغانستان می‌اندازند.

به گزارش افغان نیوز؛ سرپرست وزارت دفاع روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۴ اسد) در مراسمی به‌مناسبت دومین سالروز پیروزی ا.ا به تندی این سخنان را مطرح کرده است.

به نظر می‌رسد که این اظهارات تند مجاهد در واکنش ادعاهای بدون اشاره به ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر دست‌داشتن شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور، مطرح شده است.

او در این سخنرانی خود گفته است: «بسیار چشم‌سفید هستند. مقصر بی‌کفایتی خود، ناتوانی خود و رهبری بی‌استعداد خود، افغان‌ها را می‌دانند».

مجاهد بدون نام‌گرفتن از پاکستان گفت: «ارتش دارند، پولیس دارند، ادارات استخباراتی دارند، ميليارد، میلیار پول در این نهادها مصرف می‌کنند اما؛ بازهم امنیت کشور خود را تامین نمی‌توانند و برای خاک‌زدن به چشم ملت خود، تقصیر را به گردن افغانستان می‌اندازند».

سرپرست وزارت دفاع افزوده است: ما به آنان می‌گوییم که متوجه مسوولیت خود باشید، امنیت کشور خود را تامین کنید و افغانستان را متهم نکنید.

ملا محمد یعقوب مجاهد بار دیگر تاکید کرده است که از افغانستان خطری متوجه کشورهای دیگر نیست و ا.ا خواستار ناامنی در دیگر کشورها نیست.

پس از افزایش حملات مسلحانه در پاکستان، مقام‌های ارتش و حکومت آن کشور از دست‌داشتن شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان چندی پیش ادعا کرد که سه تن از مهاجمان حمله ۱۲ ماه جون در منطقه ژوپ، شهروندان افغانستان و از ولایت‌ قندهار بوده‌اند.

 

 

ناکامی و بی‌کفایتی خود را به افغانستان نسبت ندهید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد