واکنش-مجاهد-در-باره-اخراج-پناهجویان-افغان-از-پاکستان

ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ا.ا به تصمیم اخیر پاکستان مبنی بر اخراج پناهجویان افغانستان واکنش نشان داده و آن را غیر عادله خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛  آقای مجاهد در مراسم چهاردهمین دور فراغت افسران اکادمی پولیس به تصمیم اخیر پاکستان واکنش نشان داده و از سرمایه‌گذاران خواسته که در پاکستان سرمایه‌گذاری نکنند.

دولت پاکستان روز گذشته اعلام کرد که پناهجویان و مهاجران «غیرقانونی» تا اول ماه نوامبر مهلت دارند تا این کشور را ترک کنند و پس از آن از سوی پولیس این کشور اخراج خواهند شد

طبق اعلام دولت این کشور پس از اول نوامبر هیچ فردی بدون پاسپورت و ویزا وارد پاکستان شده‌ نمی‌تواند.

سرپرست وزارت دفاع امارت ا.ا از تیره‌ شدن رابط میان کابل و اسلام‌آباد بخاطر تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج اجباری پناهجویان افغانستان هشدار داده و تاکید کرده است: «ما هر تصمیمی را که پاکستان در مورد تخلیه پناهجویان افغان گرفته است محکوم می کنیم و از مردم پاکستان و نهادهای بین المللی می‌خواهیم که دولت پاکستان را از خشونت و بی رحمی با افغان ها باز دارند».

روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا برخورد پاکستان با مهاجران افغانستانی را غیرقابل قبول خواند و از آن کشور خواست که بر این تصمیم خود تجدید نظر کند.

مجاهد دست داشتن شهروندان افغانستان به ناامنی‌های اخیر پاکستان را رد کرده و گفته است: شهروندان افغانستان در مشکلات امنیتی پاکستان دست ندارند.

این در حالی است سرفراز بوگتی، وزیر داخله موقت پاکستان گفت که از ماه جنوری سال جاری میلادی تاکنون ۲۴ حمله‌ انتحاری در این کشور رخ داده که ۱۴ مورد آن توسط شهروندان افغانستان انجام شده است.

 بر اساس آمار کمیساری عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، ۳.۷ میلیون پناهجوی اهل افغانستان در پاکستان بسر می‌برند که تنها ۱.۳ میلیون نفر آنان دارای مدارک و اسناد اقامت رسمی هستند.

واکنش مجاهد در باره اخراج پناهجویان افغان از پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد