نتیجه-نهایی-انتتخابات-معلوم-شد،-ریاست-اجراییه-باید-حذف-شود

رییس اجماع ملی مردم افغانستان می‌‌گوید که کمیسیون مستقل انتخابات رئیس جمهور کشور را اعلام کرده و دیگر ریاست اجراییه پذیرفتنی نیست.

به گزارش افغان نیوز: ابراهیم الکوزی، رییس اجماع ملی مردم افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه( 1، حوت ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که هیچ کسی نمی‌تواند در نظام کنونی مداخله کند و اجماع ملی مردم افغانستان در برابر کسانیکه که می خواهند کشور را به بحران ببرند، ایستادگی خواهند کرد.

آقای الکوزی خطاب به گفته های عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور گفت که تشیکل حکومت همه شمول به هیچ صورت قابل توجیه نیست و پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: نامزدان ریاست جمهوری باید به نتیجه اعلام شده از سوی کمیسیون توجه و دست از اعتراض های بی مورد بردارند و به نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری احترام بگذارند.

این درحالی است که عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در جمع هواداران خود در شهر شبرغان، از تصمیم عبدالله برای تشکیل حکومت همه شمول حمایت کرد.

از سوی هم، شورای نامزدان ریاست جمهوری نیز امروز در یک نشستی خبری در کابل، اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1398 از سوی کمیسیون انتخابات را محکوم کردند.

این شورا گفته است که کمیسیون در مدیریت انتخابات ناکام بوده و اعلام ارقام قبلی و تقلبی به نام نتایج نهایی انتخابات، کشور را عملا وارد فاز جدیدی از بحران خواهد کرد.

اعضای این شورا گفته اند که کمیسیون انتخابات به تخطی های گسترده و تقلبات سیستماتیک، نه تنها رسیدگی نکرده، بلکه جانبدارانه نیز عمل نموده است.

به گفته شورای نامزدان، نتایج مهندسی شده هیچ‌گاه به ایجاد یک حکومت قانونمند و مشروع نمی‌انجامد، بلکه توهین به سرنوشت مردم افغانستان است و این شورا آن را نمی‌پذیرد.

همچنان شورای نامزدان ریاست جمهوری هشدار داده اند که اعلام نتایج تقلبی با ایجاد دو حکومت موازی با مصالح ملی کشور همسو نبوده و تاکید کرده اند که ایجاد محور مطمئن برای همبستگی مردم، احیای اعتماد ملی، مهار بحران مشارکت و مشروعیت در کشور فقط با ایجاد حکومت فراگیر مشارکت ملی خواهند بود.

این در حالی است که شماری از شخصیت های مطرح کشور، متنفذین قومی و نمایندگان ملت، امروز در یک همایش بزرگ مردمی از پیروزی اشرف غنی اعلام حمایت کردند و گفتند که به هیچ صورت نخواهند گذاشت که حکومت موازی تشکیل شود.

نتیجه نهایی انتتخابات معلوم شد، ریاست اجراییه باید حذف شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد