هند-به-اشرف-غنی-تبریکی-داد-و-بر-تقویت-وحدت-ملی-تاکید-کرد

مقام‌های هندی ضمن تبریکی پیروزی دوباره رییس جمهور غنی، ابرازی امیدواری کرده که دولت جدید افغانستان و همه رهبران سیاسی افغان در راستای تقویت وحدت ملی و حمایت از منافع همه اقشار تلاش کنند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه هندوستان به امروز پنج‌شنبه(1، حوت) با نشر خبرنامه‌ای گفته که هند از برگزاری و اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرده و از آرمان‌های دموکراتیک مردم افغانستان حمایت می‌کند.

وزارت خارجه هند گفته که این کشور متعهد است در راستای مبارزه با مشکل تروریزم و بهبود روابط استراتیژیک دو کشور با دولت آینده افغانستان همکاری کند.

هندوستان همچنان از روند صلح به رهبری افغان‌ها ابراز حمایت کرده است.

پیش از این اتحادیه اروپا نیز پیروزی اشرف غنی را تبریک گفته و تأکید کرده است که آماده همکاری با حکومت آینده است.

در همین حال، دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز با آن‌که‌ بر حل هر گونه مشکل مرتبط به روند اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در مطابقت با قانون تاکید کرده اما گفته که این سازمان آماده است با دولت آینده همکاری کند.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات روز سه‌شنبه، بیست‌ونهم دلو، با اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری، محمداشرف غنی را پیروز این انتخابات اعلام کرد. آقای غنی در این انتخابات ۵۰.۶۴ درصد آرا را به دست آورده است. اما عبدالله عبدالله رقیب او گفته که نتیجه را قبول ندارد و در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

هند به اشرف غنی تبریکی داد و بر تقویت وحدت ملی تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد