نشست-تاشکن-یک-کنفرانس-آمریکایی-بود

برخی از سران احزاب سیاسی نشست تاشکن را به منافع افغانستان ندانسته و معتقد اند که کنفرانس تاشکن کاملا آمریکایی بوده و در جهت ایجاد بحران در افغانستان و منافع آمریکایی ها مدیریت شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و یکی از اعضای مجلس نمایندگان، امروز پنجشنبه( 9 – حمل) درکابل، طی نشست خبری پیرامون تحولات اخیر درکشور، گفت:« نشست تاشکن امیدهای مردم را به یاس تبدیل نموده، و بحران جنگ را درکشور و منطقه تشدید خواهد کرد.»

آقای پدرام افزود، کنفرانس تاشکن کاملا آمریکایی بوده و در جهت ایجاد بحران در افغانستان و منافع آمریکایی ها مدیریت می شد.

رهبر حزب کنگره ملی تاکید داشت؛ در موارد که منافع کشورهای منطقه و آمریکایی ها تامین می شود، نباید به منافع مردم و سایر کشورها آسیب برسند.

وی خاطر نشان ساخت، آمریکایی ها تلاش دارند تا کشورهای آسیایی را در مسیر دفاع از خودش قرار داده و سلطه ی خود را حفظ نمایند.

وی نشست تاشکن را ادامه نشست< پروسه کابل> خوانده، اظهار می دارد که کشورهای چین و ایران نیز علاقه مندی خاصی جهت مشارکت در این نشست را نداشتند.

پدرام همچنان سال آینده را برای مردم و منطقه، یک سالی دشوار خوانده، می گوید؛ با ادامه وضعیت کنونی و برگزاری نشست های یک جانبه، مردم هیچ گونه انتظار مثبت را نداشته باشند.

وی همچنان تاکید دارد که حزب کنگره ملی افغانستان تحت هر شرایطی از موضع شان عقب نشینی نکرده و علیه تجزیه طلبان و سلطه گرایان مبارزه خواهد کرد.

قابل یاد آوری است که حدود دو روز قبل نشست تاشکن با حضور بیش از 20 کشور به میزبانی ازبکستان به منظور تامین صلح و ثبات و رونق یافتن نظام اقتصادی افغانستان برگزار شد. اما برخی از جریان های سیاسی درکشور، این نشست را بی نتیجه خوانده و به منافع افغانستان نمی دانند.

نشست تاشکن یک کنفرانس آمریکایی بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد