نشست-چهره‌های-ضد-طالبان-با-میزبانی-مارشال-دوستم-در-ترکیه

منابع از دیدار چهره‌های مطرح سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین در خانه مارشال دوستم رهبر حزب جنبش ملی افغانستان در انقره ترکیه خبر داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ شماری از چهره‌های مطرح سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین، دیشب( ۲۷ ثور) در ترکیه گرد هم آمده‌اند تا در مورد اوضاع نابه‌سامان سیاسی و امنیتی و راه‌‌های بیرون‌رفت از وضعیت موجود گفت‌وگو ‌کنند.

احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش ملی، به روزنامه ۸‌صبح، گفته است که برای حل معضل کشور، شخصیت‌های مطرح سیاسی و رهبران احزاب از دیر زمانی به این ‌سو در تماس بودند، اما این‌ بار تلاش می‌شود که مواضع و افکار منسجم‌تر شود.

در همین حال، بی‌بی‌سی فارسی گزارش کرده‌ است که عبدرب الرسول سیاف رهبر جهادی، صلاح‌الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی، عبدالرشید دوستم رهبر جنبش ملی، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی، محمد‌یونس قانونی و محمد‌کریم خلیلی معاونان پیشین ریاست جمهوری، احمد‌ولی مسعود سفیر پیشین افغانستان در لندن، عبدالهادی ارغندیوال وزیر پیشین مالیه و عطا‌محمد نور والی پیشین بلخ، در این نشست حضور داشته اند.

این درحالی است که معاون سیاسی ریاست الوزرای طالبان در دیدار با گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفته است که گزارش‌ها در مورد قتل‌های هدفمند نادرست بوده و اکنون تمام افغان‌ها نمایندگان خود را در حکومت می‌بینند.

وی افزوده که کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان کار خویش را آغاز نموده و برای آنان زندگی آبرومند و شرایط برگشت شان را فراهم می‌سازد. 

نشست چهره‌های ضد طالبان با میزبانی مارشال دوستم در ترکیه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد