نظام-آینده-افغانستان-اسلامی-و-فراگیر-خواهد-بود

سخنگوی طالبان نظام آینده افغانستان را اسلامی و فراگیر خوانده و گفت که در آینده نظام مربوط به یک گروه و قشر خاص نه، بلکه مربوط به ملت افغانستان خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز( دوشنبه، 1 سنبله) در دومین نشست خبری طالبان پس از تسلط بر کابل، گفت که در نظام آینده افغانستان معیار مسلمان و افغان بودن است و هیچ حزب، قوم و یا گروهی خاصی، برتر نخواهد بود.

آقای مجاهد در مورد شهروندان که کشور را ترک می‌کند، افزود: کسانی که افغانستان را ترک کرداند، اگر برگردد، هیچ خطری آنان را تهدید نخواهد کرد.

همزمان با این سهیل شاهین، عضو هیات سیاسی طالبان در مورد تمدید زمان حضور نظامیان امریکایی برای خروج کارمندان خارجی و کسانی که جانشان در خطر است، گفته که با تمدید مهلت خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان مواقت نخواهد کرد.

او هشدار داده است که اگر نظامیان خارجی تا 31 اگوست یعنی 8 روز دیگر افغانستان را ترک نکنند، با عواقب این تصمیم شان روبرو خواهند شد.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر کابل شماری زیادی شهروندان برای خورج از کشور، در برابر میدان هوایی ملکی و نظامی تجمع کردند که تا کنون چندین تن آنان در نتیجه هرج و مرج جان باخته اند.

نظام آینده افغانستان اسلامی و فراگیر خواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد