نمایندۀ-خاص-ملل-متحد-در-افغانستان-به-طالبان-هشدار-داد

نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان هشدار داد که حملات علیه مراکز رأی‌دهی و افراد ملکی نقض قانون بین‌المللی و جنایت جنگی پنداشته می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: تادامیچی یاماماتو، نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان هوشدار داد و از شورشیان طالب یک‌بار دیگر خواست تا از هرگونه اقدامی که باعث اخلال انتخابات می‌شود خودداری کنند.

وی افزوده است که حملات علیه مراکز رأی‌دهی و افراد ملکی، نقض قانون بین‌المللی و جنایت جنگی پنداشته می‌شود.

در همین حال، ناتو نیز روی همکاری خود با نیروهای افغان در تأمین امنیت انتخابات تأکید می‌کند و پیش از این هم روی ادامۀ همکاری‌هایش با افغانستان تأکید کرده بود.

از سوی هم، شماری از چهره ها و سران سیاسی کشور، روز گذشته طی یک نشست در کابل اعلام کردند که در شرایط کنونی فضا برای برگزاری انتخابات مساعد نیست و باید برای رسیدن به صلح گام های عملی برداشته شود.

طالبان قبل از این، با نشر اعلامیه، انتخابات را یک پروسۀ جعلی و تلاش برای تداوم اشغال خواند و از شاگردان و استادان ادارات تعلیمی تقاضا کردند که به حیث کارمندان انتخاباتی وظیفه اجرا نکنند تا تلفات جانی و مالی به آن‌ها وارد نشود.

روز گذشته نیز در نتیجه انفجار یک ماین در نزدیکی دفتر کمپاین تیم دولت‌ساز به رهبر اشرف غنی در شهر قندهار، ۴ تن به شمول یک گرداننده برنامه رادیویی کشته شدند.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری به روز شنبه (ششم میزان) برگزار خواهد شد.

نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان به طالبان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد