نهاد-های-مدنی؛-عملکرد-کمیسیون-رسیدگی-به-شکایات-انتخاباتی-را-بررسی-میکند

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان طی یک مراسم، امروز تفاهم‌نامه هم‌کاری بین این کمیسون و نهادهای جامعۀ مدنی مرتبط به انتخابات را با حضور نماینده‌گان این نهادها در کابل به امضا رساند.

به گزارش افغان خبر: سازمان های فیفا، تیفا، ویدا، اکسین، سازمان خط نو، ایدوا و موسسۀ زنان برای حمایت و دموکراسی از نهاد های هستند که   نقش نظارت‌کننده را در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواهند داشت.

علی رضا روحانی منشی کمیسون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفت که این کمیسیون برای مشارکت‌پذیری علاقه‌مند است تا بتوانیم از تجارب یکدیگر به خاطر  برگزاری یک انتخابات عادلانه استفاده نماییم و در آن همه مردم بتوانند اشتراک داشته باشد.

او اهداف این تفاهم‌نامه را هم‌آهنگی و هم‌کاری موثر، دوام‌دار، قانونمند، تامین شفافیت و بدست آوردن اعتماد در پروسۀ انتخابات عنوان نمود.

بر اساس این تفاهم‌نامه هردو طرف تهعد کردند که یکدیگر را در جهت تبادل تجارت، تشریک مساعی در جهت شفاف سازی پروسه انتخابات، آگاه‌سازی اذهان عامه و ارتقا ظرفیت کاری یاری نمایند.

گفتنی است که تفاهم نامه همکاری بین نهاد های جامعه مدنی و کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در هفت ماده ترتیب و توسط دو طرف به امضا رسید.

در همین حال عبدالعزیز آریانی رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در این مراسم گفت که به منظور اجرای انتخابات عادلانه و شفاف، هم‌کاری نهادهای جامعۀ مدنی با این کمیسیون یک امر ضروری می‌باشد.

آریانی اظهار نمود که ما متعهد هستیم تا در اجرای کارهای خود رابطۀ نزدیک با این نهاد داشته و بتوانیم از ظرفیت‌ها و اندوخته‌های نهاد جامعۀ مدنی استفاده نمایم.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی علاوه نمود، این کمیسیون باتوجه به اصل بی‌طرفی، شفافیت، دقت و سرعت درکار و استقلالیت کار می‌نمایم که هیچ نهاد دولتی نمی‌توند در کار این کمیسیون مداخله نمایند.

وی هم چنین علاوه نمود با وجود آن‌که در حال حاضر ۶۵ فیصد از پست های ما خالی است ولی زمان‌گیر بودن استخدام کارمندان یکی از مشکلات مهم و اساسی است که تا به حال حل نشده است.

نهاد های مدنی؛ عملکرد کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد