نهادهای-حکومتی-از-دادن-اطلاعات-به-خبرنگاران-خوداری-می‌کنند

نهادهای حامی خبرنگاران باابراز نگرانی می گویند که شماری از نهادهای حکومتی از دادن اطلاعات به موقع به خبرنگاران خوداری می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: نهادهای حامی خبرنگاران در گرامی‌داشت از روز جهانی حق دسترسی به اطلاعات گفتند، در بسیاری موارد حتی خبرنگاران مورد خشونت قرار می‌گیرند.

عدم طبقه‌بندی معلومات و نبود بانک اطلاعات در نهادهای حکومتی نیز از موارددیگری است که هنوز هم در کشور یک چالش جدی در برابر کار خبرنگاری دانسته می‌شوند.

صدیق الله توحید، مسئول دادخواهی کمیته مصونیت خبرنگارن، می گوید:" در برخی از موارد به دلیل تلاش های زیادی که همکاران ما یعنی خبرنگاران و روزنامه نگاران به خاطر کسب اطلاعات می کنند مورد خشونت، اهانت و توهین هم قرار می‌گیرند."

با آنکه قانون حق دسترسی به اطلاعات پنج سال پیش از سوی رئیس‌جمهور کشور، توشیح و به اجرا گذاشته شد، اما نهادهای حامی خبرنگاران از عدم تطبیق این قانون شاکی اند و می‌گویند که در بیشتر موارد نهادهای حکومتی از دادن اطلاعات به موقع ابا میورزند.

با این حال، حکومت نیز تائید می‌کند که دسترسی خبرنگاران به اطلاعات بسیار محدود است و این چالش باید حل شود.

خبرنگاران نیز خواهان آن اند تا حکومت مشکل نبود دسترسی به اطلاعات رسیده‌گی جدی کند.

این در حالی است حکومت بارها وعده داده است که حق دسترسی به اطلاعات را به ویژه به خبرنگاران ساده می سازد اما این حرف تا کنون به کرسی ننشسته است.

نهادهای حکومتی از دادن اطلاعات به خبرنگاران خوداری می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد