نهاد‌های-سازمان-ملل-بدون-کارمندان-زن-فعالیت-نمی‌توانند

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفته که نهادهای سازمان ملل بدون کارمندان زن فعالیت نمی‌توانند.

به گزارش افغان نیوز؛ یوناما روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۵ حمل) در صفحه‌ فیسبوک خود نگاشته است که از ممنوعیت کارمندان زن به کار در ولایت ننگرهار، ابراز نگرانی جدی می‌کند.

یوناما افزوده است: «ما به مقامات حاکم یادآوری می‌کنیم که ادارات سازمان ملل متحد بدون کارمندان زن فعالیت کرده نمی‌توانند و نه هم کمک‌های حیاتی امکان‌پذیر است».

در پی این تصمیم، سازمان ملل نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ کارمند خود در افغانستان گفته است که تا دو روز دیگر به وظایف شان نیایند.

به گزارش رویترز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته است که دفتر این سازمان در افغانستان تصمیم امارت اسلاگی مبنی بر ممنوعیت کار زنان برای سازمان ملل را دریافت کرده است.

او گفته است که سازمان ملل در حال بررسی تاثیرات این تصمیم است و امروز با مقامات وزارت خارجه‌ امارت اسلامی دیدار خواهد کرد تا شفافیت بیشتر را جویا شود.

این اقدام امارت اسلامی واکنش‌های آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان و ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق‌ بشر سازمان ملل مواجه شده است.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، پس از صدور فرمان ممنوعیت کار زنان در موسسه‌های غیردولتی داخلی و خارجی، گفته بود که این فرمان برای «حفظ عزت و عفت» زنان صادر شده و بر تمام نهادهای غیردولتی از جمله سازمان ملل متحد هم تطبیق می‌شود.

 

 

نهاد‌های سازمان ملل بدون کارمندان زن فعالیت نمی‌توانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد