واکنش‌-ا-ا-در-پیوند-به-بیانه-سازمان-ملل

سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به بیانه سازمان ملل در مورد منع کار زنان در نهادهای این سازمان گفته گفته است که تصمیم ا.ا نه تبعیض و نه هم مانع عملکرد سازمان ملل است.

به گزارش‌افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی امروز (چهارشنبه، ۲۳ حمل) با نشر بیانیه‌ای گفته این مطلب را گفته است.

در بیانیه آمده است: ا.ا نمی‌خواهد برای سازمان ملل مانع ایجاد کند، بلکه می‌خواهد روشن کند که این یک مسئله داخلی افغانستان است که برای هیچ‌کس مشکلی ایجاد نمی‌کند و باید مورد احترام همه طرف‌ها باشد.

مجاهد افزوده است: تصمیم ا.ا در مورد ممنوعیت کار زنان به معنای تبعیض یا مانع برای عملکرد سازمان ملل ایجاد نمی‌کند، برعکس با توجه به مصالح دینی و فرهنگی، ما به تمام حقوق مردم خود پایبند هستیم.

او گفته است که "متاسفانه" وضعیت بشردوستانه در افغانستان به دلیل تحریم‌ها و فشارها ایجاد شده و همچنان ادامه دارد و مسوولیت اصلی نیز بر عهده کسانی است که محدودیت‌هایی را بر سیستم مالی و بانکی افغانستان و همچنین ممنوعیت سفر اعمال کرده‌اند.

سخنگوی امارت اسلامی از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته مشکل توقیف دارایی‌های افغانستان، ممنوعیت سفر و سایر محدودیت‌ها را حل کنند.

این در حالی است سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های حاکم در افغانستان محدودیت‌هایی را برای کارمندان زن این سازمان اعمال کرده که این سازمان را مجبور نموده فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.

سازمان ملل هشدار داد که عواقب این تصمیم‌ها بر دوش امارت اسلامی است.

 

 

واکنش‌ ا.ا در پیوند به بیانه سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد