نهمین-دور-رهایی-زندانیان؛-۱۰۲-طالب-دیگر-آزاد-شدند

سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام نموده که در نهمین دور رهایی زندانیان طالبان، ۱۰۲ زندانی این گروه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا، آزاد شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی در تویتی نوشته است که این زندانیان روز گذشته (دوشنبه، ۱۵ ثور) براساس فرمان محمداشرف غنی از زندان آزاد شده‌اند.

وی همچنان نوشته است که در آزادی این زندانیان، سن، وضعیت صحی و مدت حبس باقی‌مانده‌ی‌شان در نظر گرفته شده است. به گفته‌ی او، تا کنون ۸۵۰ زندانی طالبان از زندان‌های ولایت مختلف کشور آزاد شده‌اند.

آقای فیصل افزوده است که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ زندانی طالبان را آزاد خواهند کرد. او از طالبان نیز خواسته است که روند رهایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را براساس لیستی که از سوی دولت با آنان شریک شده است، از سر بگیرند.

در همین حال، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در تویتی گفته است که طی سه روز گذشته، ۳۰۰ زندانی این گروه از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شده‌اند.

سخنگوی طالبان از اقدام دولت برای رهایی زندانیانش استقبال کرده و گفته است که برای نجات زندانیان از ویروس کرونا و هموارشدن راه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، روند رهایی زندانیان نیز باید سرعت داده شود.

این درحالی است که مبادله‌ی زندانیان میان حکومت و طالبان، بخشی از توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان است. طبق این توافق‌نامه که در دهم حوت سال پار امضا شد، این روند باید تا بیستم همین ماه تکمیل می‌شد.

نهمین دور رهایی زندانیان؛ ۱۰۲ طالب دیگر آزاد شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد