نواز-شریف-کابل-و-اسلام‌آباد-سرنوشت-مشترک-دارند

نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان در گفت‌وگو با حمد‌الله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور گفته است که سرنوشت مشترکی داریم، افغانستان باثبات به نفع پاکستان و منطقه است.

به گزارش افغان نیوز؛ شورای امنیت ملی کشور، امروز (شنبه، دوم اسد) در اعلامیه‌ای می‌نویسد که آقای شریف این موضوع را دیروز در دیدار با آقای محب در لندن مطرح کرده است.

در اعلامیه همچنان آمده که دو جانب روی منافع مشترک افغانستان و پاکستان و روابط دو جانبه میان دو کشور به دور از مداخله در امور داخلی همدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

نخست وزیر پیشین پاکستان گفته که افغانستان و پاکستان سرنوشت مشترکی دارند و رشد دموکراسی و تجارت دو جانبه هر دو کشور را به ثبات و توسعۀ اقتصادی نزدیک خواهد ساخت.

نواز شریف خاطرنشان ساخته که افغانستان قوی و باثبات پیوسته به نفع پاکستان و منطقه است و زمینۀ اتصال منطقه‌یی بین آسیای مرکزی و جنوبی را فراهم خواهد ساخت.

نواز شریف بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی نخست وزیر پاکستان بود. او یکی از بزرگ‌ترین حزب‌های سیاسی (مسلم‌لیک) را در پاکستان رهبری می‌کند.

این درحالی است که رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، گفته است که اگر حکومت افغانستان هرچه زودتر ‏ولسوالی اسپین‌بولدک ولایت کندهار را از کنترل جنگ‌جویان طالب آزاد نکند، همه‌روزه دست‌کم ‏یک هزار مليشه‌ی پاكستانى و تروریستان خارجى، به گونه‌ی آزادانه داخل این کشور شده و به ‏ولایت‌های مختلف رفته و آماده‌ی جنگ خواهند شد‎.‎

نواز شریف: کابل و اسلام‌آباد سرنوشت مشترک دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد