نگاه-مردم-به-بیست-و-هشتم-اسد

مردم افغانستان در شمار از شهرهای بزرگ و ولایات بیست و هشتم اسد که برابر با سالروز استرداد استقلال افغانستان است را با خوشی و بلند کردن چرم سه رنگ تجلیل کردند.

هرچند ناامنی، مشکلات اقتصادی و کم‌کاری‌های حکومت از مشکلات عمده مردم است و بیشتر به دنبال پیدا کردن لقمه نانی در آرامش هستند، اما بیست و هشتم اسد بهانه‌ی برای ابراز احساسات و وطن دوستانه برای مردم شده است.

در شهرهای بزرگ مثل کابل، هرات و مزار شریف، مردم با بلند کردن پرچم‌های سه رنگ به ساز و سرود پرداخته و ابراز خوشحالی کردند.

این مردم میگویند که آزادی و استقلال را با تمام مشکلات که در کشور وجود دارد باید گرامی داشت و عملکرد شاه امان‌الله خان را به دیده نیک مینگردند.

در کنار این افراد که بیست و هشتم اسد را بهانه‌ی برای ابراز احساسات ملی‌شان کرده و به‌دور از تضادهای قومی، نژادی و مذهبی  خوشحالی به راه انداخته‌اند، کسانی هم هستند که آزادی افغانستان را به‌صورت واقعی آن قبول ندارند.

افراد منتقد میگویند که شاه امان‌الله خان آزادی افغانستان را به دست آورد اما بعدازآن حکومت داران نتوانستند این آزادی را حفظ کنند.

این منتقدان تصریح می‌کنند که در حال حاضر افغانستان ازلحاظ اقتصادی وابسته به جامعه جهانی است و حکومت وحدت ملی با پادرمیانی امریکا به وجود آمده است، همچنان چندین ولسوالی در سراسر کشور در دست مخالفان مسلح است و بارها کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان در امور داخلی افغانستان داخلت می‌کنند، حکومت توانایی ندارد که در این عرصه‌ها به‌صورت درست تصمیم‌گیری کرده و مستقلانه عمل کند، پس جشن استقلال بی‌معنی است.

بااین‌حال امروز رئیس‌جمهور غنی با گذاشتن گل در پای منار آزادی در کابل نیز از این روز بزرگداشت کرد.

نگاه مردم به بیست و هشتم اسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد