وزیرمهاجرین-رهبران-حکومت-در-طول-دوسال-مصروف-زد-و-بندهای-تیمی‌شان-بودند

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان بااینکه خود در متن حکومت است از کارکرد رئیس‌جمهور و رئیس اجرائیه انتقاد کرده و گفت که آن‌ها در مدت دو سال مصروف زد و بندهای تیمی‌شان بودند و برای مردم کارنکرده‌اند.

به گزارش آژانس افغان خبر: سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید: اگر منافع قومی و نژادی در کشور بر منافع ملی ترجیح داده شود، صلح و آرامی از بین رفته و جوی‌های خون جاری خواهد شد.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان، امروز سه‌شنبه (۲۶ اسد) در کنفرانس خبری به مناسبت تجلیل از سالروز استرداد و استقلال کشور از سوی شمار از نهادهای مدنی در کابل، اظهار داشت که تضاد قومی و زبانی  سال‌های زیادی ما را به جان هم انداخته و خسارات عظیمی را بر ما روا داشته است.
وزیر مهاجرین و عودت کنندگان تأکید می‌کند که شخصیت‌های بزرگ این سرزمین همواره تلاش نموده‌اند تا وحدت ملی شکل گیرد و باهم به فکر آبادی و پیشرفت کشور خود باشیم.

وی از رهبران حکومت وحدت ملی انتقاد کرد و هشدار داد؛ سران حکومت از روز اول حکومت تابه‌حال مصروف زد و بندهای شخصی می‌باشند و اگر به همین روال ادامه یابد اصلاحات در بخش‌های اقتصادی و انتخاباتی به درازا خواهد کشید.

آقای بلخی با ارج‌گذاری به مقام بلند شهدای وطن اضافه نمود؛ همه شهدا و دولت‌مردان این دیار برای آزادی و استقلال این کشور کوشیده‌اند و افغانستان آزاد را برای ما به ارث گذاشته‌اند تا به‌خوبی و نیکی همه باهم در حفظ آن متحد باشیم.

آقای عالمی بلخی خاطرنشان ساخت:"اگر بخواهیم مملکت خود را از زیر سلطه بیگانگان نجات دهیم باید وحدت ملی داشته باشیم و به معنای واقعی آن را درک و عملی سازیم".
به گفته وی، برخی افراد در میان منافع ملی، در جستجوی منافع قومی خویش هستند و همیشه منافع قومی را بر منافع عمومی کور ترجیح می‌دهند که این امر عامل مخرب وضعیت سیاسی کشور می‌شود.

نور الحق علومی، وزیرداخله پیشین کشور افزود؛ اگر رهبران حکومت وحدت ملی صادقانه برای مردم کار می‌کنند باید قبل از هر چیز وحدت ملی را تقویت نمایند.
او ادامه داد که فاصله میان اقوام، مذهب و زبان باعث  نابودی این وطن شده و زمینه را برای دشمنان دسیسه‌گر جهت خفه کردن حاکمیت ملی فراهم می‌سازد.  

در همین حال محبوبه سراج برادرزاده غازی امان‌الله خان که در این برنامه دعوت‌شده بود از آرمان‌های شاه امان‌الله غازی یادکرد و گفت: "ما همه مردم افغانستان باید دست یکدیگر را بگیریم و بدون تفکیک قوم و مذهب کشور را نجات دهیم؛ وگرنه استعمار قرن ۲۱ ما را نوکران و ابزار عسکری خود می‌سازند".
بانو سراج علاوه می‌کند، مردم افغانستان تا هنوز از داشته‌های خود استفاده‌ای نکرده‌اند و باید برای حفظ استقلال کشور از داشته‌های خود استفاده کنیم و این کار بدون وحدت ملی عملی نخواهد شد.
تأکید بر وحدت ملی مردم افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً تنش‌ها میان ارگ و سپیدار بر سر قدرت سیاسی اوج گرفته است و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
 

وزیرمهاجرین: رهبران حکومت در طول دوسال مصروف زد و بندهای تیمی‌شان بودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد