نگرانی-از-عدم-همکاری-دولت-با-معنیت-امور-جوانان

نامزد وزیر وزارت اطلاعات وفرهنگ می‌گوید که یکی از مشکلات جدی در ساحه تطبیق استراتیژی ملی جوانان برای تطبیق پالیسی ملی، عدم هماهنگی و همکاری لازم ادارات دولتی با معنیت امور جوانان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: جلسه کمیسیون عالی نظارت از تطبیق و هماهنگی پالیسی ملی جوانان افغانستان نا وقت روز گذشته(شنبه، 3، عقرب) به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و رئیس آن کمیسیون در قصر صدارت عظمی برگزار شد.

محمد طاهر زهیر، سرپرست و نامزد وزیر وزارت اطلاعات وفرهنگ گزارش داد که دو سال از تهیه استراتیژی ملی جوانان برای تطبیق پالیسی ملی جوانان افغانستان می‌گذرد؛ اما در ساحه تطبیق  وعملیاتی شدن، این پالیسی و استراتژی با مشکلات و چالش‌های همراه بوده است.

وی همچنین گفت  که یکی از مشکلات جدی در ساحه تطبیق این استراتژی، عدم هماهنگی و همکاری لازم ادارات دولتی با معنیت امور جوانان بوده است.

در این جلسه مطرح شد که پالیسی ملی جوانان و همچنین استراتیژی ملی جوانان که مبنای اساسی کار معینیت امور جوانان به شمار می‌رفت، به لحاظ زمانی، میعاد تطیبق آن گذشته است و نیازمند بازنگری و تصویب دوباره می‌باشد.

اعضای کمیسیون بابررسی گزارش وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد موانع و چالش های فرا راه تطبیق این پالیسی اظهار داشتند که با تأسیس شورای عالی جوانان، لازم است در پرتو طرز العمل آن بررسی های لازم انجام شود تا از تداخل کاری جلوگیری شود.

اعضای جلسه در رابطه به تطبیق پالیسی ملی جوانان و استراتیژی مربوطه و نیز  ادامه کار کمیسیون عالی نظارت از تطبیق و هماهنگی پالیسی ملی جوانان با در نظر گرفتن شورای عالی جوانان که به تازگی تأسیس شده است، نظریات و دیدگاه‌های کارشناسانه خود ر ا مطرح کردند.

پس از بررسی های انجام شده فیصله شد که وزارت اطلاعات و فرهنگ با هماهنگی اداره امور ریاست جمهوری و ریاست دفتر رئیس جمهور در رابطه به پالیسی و استراتیژی ملی جوانان مشورت های لازم را انجام داده  و با استفاده از مشوره ها و نظریاتی که تا کنون ارائه شده، یک کمیته تخنیکی را توظیف کند تا هر چه زودتر متن بازنگری شده استراتیژی ملی را آماده سازد و برای تأیید نهایی به جلسه بعدی کمیسیون ارائه نماید.

نگرانی از عدم همکاری دولت با معنیت امور جوانان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد