نگرانی-از-مداخله-سرتاسری-افراد-غیرمسوول-در-بخش-عواید

رییس جمهور غنی با ابراز نگرانی از تداخل وظیفوی گفت که در امبر مبارزه با فساد، هنوز هم مشکلات جدی در بخش مداخله سرتاسری افراد غیرمسوول در بخش عواید وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز یکشنبه (24، قوس) در کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری در ارگ، گفت که برای مبارزه موثر با فساد اداری، کار مشترک و هماهنگ در بین اداره‌های مسوول نیاز است؛ اما عدم هماهنگی بین ادارات ما یک ضعف بنیادی پنداشته می شود.

وی تداخل وظیفوی را یک مشکل جدی پنداشته و گفت که افراد غیرمسوول در بخش عواید نیز مداخله سرتاسری می کنند. زیرا مشکل بنیادی ما این است که که مدیریت پروژه‌ها و برنامه‌ها ضعیف می باشد.

آقای غنی تصریح نمود که بر اساس یافته‌های ادارۀ سرمفتیش ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان، از جملۀ ۱۰۲ شاخص تعهد شده، ۸۲ شاخص به طور کامل تطبیق شده است.

به گفتۀ وی، برنامۀ ملی اصلاحات در بخش عدلی و قضایی، تدوین استراتیژی ملی مبارزه با فساد اداری، توشیح قانون مبارزه با فساد، قانون حمایت از اطلاع‌دهندگان جرایم فساد اداری و قانون ثبت، بررسی و نشر دارایی‌های مقامات عالی‌رتبۀ دولتی از پیشرفت‌ها برای بسترسازی قانون مبارزه با فساد است.

رییس جمهور غنی افزود: "حاکمیت قانون در خلای قانون نهادینه نمی‌شود. بنابراین، در پنج سال گذشته برای اینکه ما بتوانیم به طور هدفمند علیه این پدیده (فساد) مقابله کنیم، تهداب‌های قانونی آن را بنیاد گذاشتیم".

همچنان آقای غنی گفت که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری بیش از یک هزار قضیه را رسیدگی کرده و در پیوند به این قضایا ۲۰۰ تن محکوم شده اند.

اشرف غنی تاکید داشت که در بین این افراد، حدود ۷۰ تن را مقامات عالی‌رتبه دولتی شامل معینان، جنرالان، والیان و سایر اعضای بلندرتبه دولتی تشکیل می‌دهند.

رییس جمهور افغانستان افزود که مبارزه با فساد در کوتاه مدت و به تنهایی توسط حکومت، موفق نخواهد بود؛ مگر اینکه حکومت، نهادهای مدنی و مردم در این بخش کار مستمر و هدفمند انجام دهند.

نگرانی از مداخله سرتاسری افراد غیرمسوول در بخش عواید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد