نگرانی-ترامپ-از-تبدیل-شدن-افغانستان-به-پایگاه-تروریستان

رییس جمهور امریکا می گوید؛ این نگرانی وجود دارد که بدون حضور نظامیان کشورش، افغانستان به پایگاهی برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده تبدیل شود.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در گفتگو با تلویزیون فاکس‌نیوز اظهار داشته است که قصد دارد نظامیان کشورش را از افغانستان خارج کند اما این نگرانی وجود دارد که بدون حضور نظامی کشورش، افغانستان به پایگاهی برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده تبدیل شود.

آقای ترامپ تاکید کرده است که نگرانی او از خروج 9000 نظامی امریکایی از افغانستان این است که این کشور به "آزمایشگاه تروریست ها" تبدیل شود.

به گفته ترامپ، "فرماندهان نظامی به او گفته اند که مبارزه با تروریست‌ها در خاک افغانستان بهتر از جنگیدن با آنها در خاک امریکاست."

به گفته آقای ترامپ، حتی در صورت خروج همه نظامیان امریکایی از افغانستان، ایالات متحده حضور اطلاعاتی خود را در این کشور تقویت خواهد کرد.

مصاحبه شبکه فاکس با آقای ترامپ از حمله انفجاری روز دوشنبه در کابل رخ داد که شش کشته و بیشتر از70 زخمی بر جا گذاشت.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در پیوند به رویداد خونین دیروز کابل اعلام نمود که مجاهدین با مواد انفجاری زیادی را انتقال داده اند؛ بنابراین دیپوها، محل های بود وباش افسران و اهداف مهم آنان را ازبین می برند.

رییس جمهور غنی در پیوند به حملۀ تروریستی روز گذشته در ناحیۀ شانزدهم شهر کابل گفت که طالبان یکبار دیگر با انجام این حملۀ وحشیانه، نیت شوم شان را در تداوم جنگ و کشتار افراد ملکی نشان دادند.

این درحالی است که قرار است گفتگو بین افغان‌ها به روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شهر دوحۀ قطر راه اندازی شود.

نگرانی ترامپ از تبدیل شدن افغانستان به پایگاه تروریستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد