نگرانی-سیاستمداران-افغانستان-از-تداوم-نشست-قطر

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود که مردم افغانستان نسبت به نشست قطر از یک طرف امیداور هستند و از طرف دیگر چون بعضی موارد آن واضح نیست، تشویش دارند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز دوشنبه (۲۰حوت) در نشست شورای وزیران، روشن نبودن برخی مسایل مورد بحث نمایندگان امریکا و طالبان را در نشست دوحه نگران‌کننده خواند و گفت که مردم افغانستان در کنار خوشبینی‌ به این نشست، در قبال آن نگرانی‌هایی نیز دارند.

آقای عبدالله، تأکید کرد که یک بخشی مذاکرات زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر، زمینه سازی برای گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان است و این موضوع در نشست دوحه مطرح شده است.

به گفته عبدالله، "نظام جمهوری اسلامی" در مذاکرات احتمالی با طالبان به معامله گرفته نخواهد شد و در صورت آغاز مذاکرات مستقیم، حکومت و سیاسیون افغان، مسوولیت دفاع از حفظ "نظام جمهوری اسلامی" را دارند.

رئیس اجرائیه، همچنان گفت: " اگر قرار باشد که ما از جمهوری بودن نظام بگذریم، یعنی از حق رای بگذریم، هیچ راه حل دیگر که مورد قبول مردم افغانستان باشد وجود ندارد".

این نگرانی‌ها از نشست قطر در حالی مطرح می‌شود که دور پنجم گفتگوهای مذاکرات نمایندهٔ ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان با طالبان در پشت درهای بسته، وارد شانزده همین روز خود شد و تا حالا جزئیات از گفتگوهای دو طرف به بیرون درز نکرده است.

نگرانی سیاستمداران افغانستان از تداوم نشست قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد