نگرانی-نمایندگان-مجلس-از-وضعیت-کنونی-کشور

شماری از نمایندگان مجلس می گویند؛ مردم نسبت به تطبیق پروژ های انکشافی بی باور و از عملکرد غیر قانونی مسوولان خسته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: خلیل الله شهیدزاده یکی از اعضای مجلس نمایندگان، امروز دوشنبه(11، سرطان) گفت که مردم نباید در انتخابات پیش رو به کسانی رای بدهند که برای منافع شخصی شان کار می کنند. چنانچه که پروژه های انکشافی دو بار از سوی مجلس تایید شده اما هنوز عملی نشده است.

وی همچنان افزود؛ از سوی هم کمیسیون به مردم وعده داده است که تذکره های جعلی را از لیست افراد واجد شرایط بیرون می کند، درحالیکه کسانی هستند که تذکره های اشخاص پایین تر از 7 سال را استیکر زده اند.

در همین حال رمضان بشر دوست می گوید؛ مدت 6 سال میشود که انتخابات برگزار نشده اما 46 فدراسیون انتخابات برگزار شده است.

آقای بشر دوست می افزاید؛ امریکایی ها در نزدیک شفاخانه وزیر اکبر خان یک میدان هوایی ساخته اند که روزانه بیش از 24 پرواز دارند و مریضان را آزار میدهند، یعنی امریکایی ها در واقع خود را صاحب این کشور میدانند.

شکیبا هاشمی عضو دیگر از مجلس نمایندگان گفت: دشمنان مردم افغانستان نمیخواهند که اهل هنود یا یک سک به پارلمان رای پیدا کند و به همین خاطر یکی از کاندیدای آنان را کشتند.

وی افزود، آتش بس چند روزه در جریان عید، در حقیقت قدرت نمایی میان امریکا، ناتو، روسیه و ایران بود. بنابراین اگر قرار باشد عبدالله عبدالله، رییس حکومت وحدت ملی در نشست سران کشورهای ناتو اشتراک کند، باید جدی صحبت کند و صلح را به شکل واقعی آن دنبال نماید.

از سوی هم چمن شاه اعتمادی گفت: گروه طالبان چند روز قبل به ولسوالی های هزاره نشین ولایت غزنی هشدار داده بود که از مین جنگ و صلح، یکی را انتخاب کنند. بنابراین حکومت باید با افزایش نیروهای نظامی از وقوع فاجعه احتمالی جلوگیری کند.

اعتمادی تاکید داشت که خواست نمایندگان مردم در مجلس در پیوند به برگزاری انتخابات در ولایت غزنی این است که باید به اساس قانون تصمیم گرفته شود، در غیر آن از سوی مردم این ولایت پذیرفتنی نخواهد بود.

وی گفت؛ کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات درحالی چند لگ معاش می گیرند که 40 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند.

وی همچنان تاکید داشت که رییس امنیت ولایت غزنی برای بهبود امنیت با مردم ولسوالی دور دست نشست های داشته است اما رییس جمهور غنی هیچ گونه اقدامی را در این مورد انجام نداده و مشکل انتخابات هنوز با قوت خویش باقی است.

جنجال بر سر تقسم ولایت غزنی به سه حوزه انتخاباتی و محاکمه شدن وزیر پیشین وزارت مخابرات از جمله معضل های است که تنش میان مسوولان سیاسی را شدت بخشیده است.

نگرانی نمایندگان مجلس از وضعیت کنونی کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد