نگرانی-ها-از-مداخله-رییس-جمهور-غنی-در-امور-انتخابات

برخی ازنمایندگان مردم در پارلمان می گویند که با موجودیت رییس جمهور غنی و مداخله خودسرانۀ وی در امور کمیسیون، برگزاری انتخابات شفاف امکان پذیر نیست.

به گزارش افغان نیوز: امان الله پیمان، نماینده مردم بدخشان در پارلمان گفت: برای عبور از حکومت کنونی باید یک برنامه خاص روی دست گرفته شود، زیرا با رویکرد تعصب آمیز محمد اشرف غنی، برگزاری انتخابات شفاف امکان پذیر نمی باشد.

وی افزود؛ ارگ بصورت آشکار در امور کمیسیون دخالت نموده و تلاش دارد تا کاندیدان مورد علاقه اش را در شوراهای ولسوالی و ملی جابجا نماید.

محی الدین مهدی، نماینده مردم بغلان در پارلمان گفت: حکومت ضمن اینکه در پی جابجای افراد شان در شورا های ولسوالی و ملی می باشد، نقش احزاب را در برگزاری انتخابات شفاف نیز نادیده گرفته است، درحالیکه بدون حضور احزاب سیاسی انتخابات پیش رو در پرتگاه بحران و رکود خواهد رفت.

چمن شاه اعتمادی، نماینده مردم ولایت غزنی در پارلمان گفت: بیش از یکماه است که دفتر ولایتی کمیسیون در این ولایت مسدود و در ۱۸ ولسوالی تا اکنون هیچ تذکره توزیع نشده است؛ نزدیک به ۱۰ هزار نفر  تا اکنون در این ولایت ثبت نام کرده اند و این رقم نسبت به ۱۰۰ هزار نفوس این ولایت بسیار ناچیز می باشد. وی افزود که حکومت در این ارتباط بی تفاوتی نموده و باید وقت توزیع تذکره تمدید شود.

صادقی زاده نیلی، نماینده مردم دایکندی در پارلمان گفت ؛ ۷۰ درصد از مردم تا اکنون ثبت نام نکرده و تذکره نگرفته اند.

فکوری بهشتی، نماینده مردم بامیان در پارلمان گفت: ۱۶ میلیون نفوس واجد شرایط ثبت نام و اخذ تذکره اند؛ اما به اساس آماری که وجود دارد ۲ میلیون تا اکنون ثبت نام کرده و تذکره گرفته اند که حکومت باید وقت این پروسه را تا اخر ماه سرطان تمدید نماید.

نگرانی ها از مداخله رییس جمهور غنی در امور انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد