نیروهای-امریکایی-عجولانه-افغانستان-را-ترک-نمی‌کند

وزیر دفاع امریکا در نشست وزیران دفاع ناتو به متحدان واشنگتن اطمینان داده که امریکا خروج عجولانه و بی نظم از افغانستان نخواد داشت.

به گزارش افغان نیوز: لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در این نشست اعلام کرده است که در حال بررسی کامل شرایط توافقناممه صلح امریکا و طالبان است تا مشخص شود که طرفین به مفاد این توافقنامه پایبند بوده یا خیر.

وزارت دفاع امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته که وزیر دفاع این کشور متعهد است تا متحدان و شرکایش را از این روند مطلع کند. آقای آسیتن گفته که امریکا متعهد به راه حل سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان است.

روز گذشته، پنجشنبه(۳۰ دلو) ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در سخنانی گفت که وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان در خصوص خروج نیروهای ناتو تصمیمی نگرفتند.

آقای استولتنبرگ پس از شرکت در نشستی مجازی با شرکت وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان گفت: «در این مقطع هیچگونه تصمیم نهایی درخصوص آینده حضور نیروهایمان در افغانستان نگرفته‌ایم».

بااین‌حال، امریکا و طالبان زمستان سال گذشته توافقنامه صلح امضا کردند که بربنیاد این توافق باید تا چهاردهم ماه می تمام نیروهای خارجی  از افغانستان خارج شوند.

نیروهای امریکایی عجولانه افغانستان را ترک نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد