هدف-تروریستان-کشتن-مردم-و-جلوگیری-از-توسعه-افغانستان-است

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی از بین بردن ۲۶فرد ملکی در ولایت غور را محکوم کرده و افزوده که هدف تروریستان کشتن افراد بیگناه و جلوگیری از توسعه افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: در این اعلامیه افزوده که شهید ساختن شماری از افغان های بی گناه چهره واقعی شان را نشان دادند.

شماری از شهروندان غور درحالی‌که به‌منظور تأمین معیشت زندگی مصروف کار و غریبی بودند، از سوی جنایت‌کاران به صورت گروهی به‌شهادت رسیدند. کشتار متداوم مردم ملکی، تخریب زیرساخت‌ها و ایجاد ممانعت برای توسعه و بازسازی کشور به‌هدف اساسی گروه‌های تروریستی مبدل گردیده‌است.

بر اساس اعلامیه ارگ؛ حکومت و مردم افغانستان از رویداد تروریستی در ولایت غور متاثر شده، این جنایت ضدبشری را محکوم می‌کنند. مردم و حکومت افغانستان در وضعیت جاری از یک‌سو مسیر بالندگی وسازندگی را در پیش گرفته و از سوی دیگر در بیش از ده ولایت در برابر گروه‌های تروریستی و دشمنان افغانستان در جنگ قرار دارند.

ریاست جمهوری نوشته است همدلی و هم‌صدایی رهبران سیاسی، فعالان جامعه‌مدنی، نمایندگان ولسی‌جرگه و اقشارمختلف در واکنش به‌رویدادهای تروریستی نشان از درک مشترک در قبال سرنوشت جمعی دارد.

 حکومت‌وحدت‌‌ملی پس از رویداد ولایت غور به‌منظور همدردی و غم‌شریکی بافامیل‌های شهدا و زخمی‌های آن رویداد، هیئت عالی‌رتبه و باصلاحیت را باترکیب ذیل توظیف نموده‌است.

محمد یعقوب شمس مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام، عبدالمعروف فضلی مشاور ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، محمد عظیم نوریان مدیر عمومی ارتباطات ادارۀ ملی آمادگی برای مبارزه با حوادث اعضای این هیئت هستند.

 این هیئت وظیفه دارد تا کمک‌های نقدی و عاجل را به‌خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثۀ اخیر ولایت غور توزیع نموده و نیز پیام رئیس‌جمهور را به‌خاطر دلجویی به آنان ارائه نماید.

هدف تروریستان کشتن مردم و جلوگیری از توسعه افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد