هرات-قرن‌ها-کندوی-افغانستان-و-منطقه-بوده-است

رییس جمهور غنی به والی و رئیس زراعت و مالداری هرات در خصوص توزیع عادلانۀ آب بند سلما هدایت داد و گفت که هرات قرن ها نه تنها کندوی افغانستان بلکه کندوی منطقه بوده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته از طریق ویدیوکنفرانس به عبدالوحید قتالی، والی هرات هدایت داد تا در قسمت توزیع پاسپورت ها، سهولت های بیشتر را فراهم سازد و اگر باز هم در قسمت ارسال پاسپورت ها از طریق افغان پست مشکلات وجود داشت، پیشنهادات و گزارش خویش را به معاون اول ریاست جمهوری بسپارد.

رئیس جمهور غنی با اشاره به سفرهایش به ولایت هرات گفت که به منظور ایجاد زمینه های کاری به هموطنان در داخل کشور، نُه مرتبه به هرات سفر کرده و در آنجا سرمایه گذاری را انجام داده است.

وی افزود که همچنان به والی و رئیس زراعت و مالداری هرات در خصوص توزیع عادلانۀ آب بند سلما هدایت داده است، زیرا قرن ها هرات نه تنها کندوی افغانستان بلکه کندوی منطقه بوده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که پروژه تاپی در حرکت است و در بنادر تورغندی و اسلام قلعه تاسیسات ایجاد می گردد و بعضی پروژه های دیگر در حال اجرا شدن است.

آقای غنی با تاکید گفت که تلاش ما این است که فقر و بیکاری را با اتفاق، اتحاد، همدلی از بین ببریم.

این درحالی است که هرات یکی از قدیمی‌ترین ولایات افغانستان است که ریشه‌های آن به آریانای باستان می‌رسد. برخی منابع غربی هرات باستان را بنام «آریا» یاد نموده‌اند که همان گونهٔ یونانی شدهٔ هریوا است.

هرات قرن‌ها کندوی افغانستان و منطقه بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد