هشدار-صریح-رییس-جمهور-غنی-به-گروه-طالبان

رییس جمهوری غنی از طالبان خواست که پلان‌های شوم بیگانگان را کنار بگذارند و ارادۀ افغانی خودرا تمثیل کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور پس از نشست با هیأت مذاکره‌کنندۀ صلح امریکا در بیانه‌یی از طالبان خواست که با دولت افغانستان گفت‌وگوها را آغاز کنند.

وی تصریح نمود: «طالبان دو انتخابات دارند؛ یا با ملت بزرگ افغانستان یک‌جا می‌شوند و یا وسیلۀ تطبیق اهداف بیگان‌گان می‌شوند.

آقای غنی افزود که  من از طالبان می‌خواهم که پلان‌های شوم بیگانگان را کنار بگذارند و ارادۀ افغانی خودرا تمثیل کنند و به خواست افغان‌ها لبیک بگویند و با دولت مذاکرات جدی را آغاز کنند.

اشر غنی در بارۀ خطرات احتمالی توافق صلح گفت: «ما به خاطری به تدبیر تأکید می‌کنیم که از تجربۀ زمان نجیب‌الله آگاهی کامل داریم و همه ما می‌دانیم که او را چگونه فریب داد. بنابراین من به حیث یک مسؤول و رهبر منتخب ۳۵میلیون افغان، از نقش فعلی منطقه و جهان آگاهی دارم و این را نیز می‌دانم که خطرها و تهدیدات احتمالی بعد از موافقۀ صلح کدام‌ها اند.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که هدف از مذاکراتش با طالبان، کشاندن این گروه به مذاکرات بین الافغانی است و تازمانی‌که روی مذاکرات بین الافغانی و آتش بس همه جانبه توافق نشود، دیگر هیچ توافقی در کار نیست.

هشدار صریح رییس جمهور غنی به گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد