کرزی-در-حالت-جنگ-و-آمدن-صلح-قرار-داریم

رییس جمهور پیشین کشور تاکید داشت که اکنون در حالت جنگ و آمدن صلح قرار داریم و کشورهای زیادی برای آوردن صلح در افغانستان تلاش می کنند.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور امروز پنج شنبه(16، حوت) در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری، گفت که اکنون در حالت جنگ و آمدن صلح قرار داریم و کشورهای زیادی برای آوردن صلح در افغانستان تلاش می کنند.

وی افزود؛ مردم افغانستان از تلاش آمریکا برای آوردن صلح استقبال می کنند؛ ولی ما خواهان صلح پایدار هستیم که جنگ ۴۰ ساله در آن خاتمه پیدا کند.

آقای کرزی با اشاره به گفتگوهای صلح تصریح نمود که نشست مسکو یک اقدام نیک برای آوردن صلح در افغانستان بود، زیرا نمایندگان گروه طالبان و احزاب سیاسی کنار هم نشستند و اختلاف آنچنانی بین دو طرف وجود نداشت.

رییس جمهور پیشین کشور اظهار داشت که نشست های بین الافغانی باید ادامه پیدا کند؛ تنها خود افغان ها هستند که میتوانند صلح را در سرزمین شان تحقق بخشند، زیرا جنگ هر روز بدبختی را به بار می آورد و صلح زمینه ترقی و پیشرفت را فراهم می سازد که آرزوی دیرینه ای مردم افغانستان می باشد.

این درحالی است که با انتخاب زلمی خلیلزاد به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در روند صلح، روند تلاشها برای مذاکره با طالبان شتاب بیشتری یافته است.

 

کرزی: در حالت جنگ و آمدن صلح قرار داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد