هشدار-عبدالله-به-کمیسیون-انتخابات-تظاهرات-سراسری-می‌کنیم

تیم انتخاباتی «ثبات وهم‌گرایی» به رهبری عبدالله به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داد که اگر ۳۰۰هزار رأی ناپاک را باطل اعلام نکند، راه پیمایی را در سراسر افغانستان گسترش خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: دستۀ انتخاباتی «ثبات وهم‌گرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، حوالی ساعت هشت و نیم پنج‌شنبه شب (۷قوس) اعلام کرد که این دستۀ انتخاباتی، روز جمعه (۸قوس) راه پیمایی را در بخشهای از کابل راه اندازی می‌کند.

عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون نخست این دستۀ انتخاباتی در این نشست خبری، به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داد که اگر ۳۰۰هزار رأی مورد منازعه باطل نشود، این حرکت‌های به گفتۀ او بازدارنده در سراسر افغانستان گسترش خواهد یافت.

وی افزود: "تا روز شنبه اگر کمیسیون مستقل انتخابات، ۳۰۰هزار رأی ناپاک را باطل نکند و روند بازشماری آرا را از سر نگیرند، حرکت بازدارندۀ سرتاسری راه اندازی خواهد شد."

آقای فرهمند گفت که راه‌پیمایی روز جمعه، به هدف دفاع از شفافیت و آرای واقعی مردم است و اجازه نخواهند داد تا تقلب بار دیگر در کشور حاکم شود: "فردا مردم در کابل دست به‌کار می‌شوند و اقدامات بازدارنده‌یی را روی دست می‌گیرند."

اسدالله سعادتی، معاون دوم دستۀ انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی نیز در این نشست خبری، تأکید کرد که ایجاد محدودیت در برابر راه‌پیمایی خلاف قانون است و پذیرفتنی نخواهد بود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که این دستۀ انتخاباتی، دفترهای ولایتی این نهاد را در هفت ولایت بسته است و اجازه نمی‌دهد روند بازشماری و تفتیش آرا تکمیل شود.

هشدار عبدالله به کمیسیون انتخابات: تظاهرات سراسری می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد