هشدار-محقق-به-طالبان

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید که ما طرفدار جنگ نیستیم، اما اگر طالبان بالای پنجشیر حمله کنند، او از احمد مسعود حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به دویچه وله گفته که در مورد ساختار دولت آینده با او مشورت نشده است.

وی، امریکا و اشرف غنی را مقصر اصلی وضعیت پیش‌آمده عنوان نموده و گفته که امریکایی‌ها افغانستان را در باتلاق جنگ قرار دادند و به صورت عجولانه از کشور خارج شدند.

رهبر حزب وحدت مردم افغانستان همچنین اضافه کرد که یکی دیگر از مقصران وضعیت فعلی افغانستان، غنی است او بارها گفته بود که از کشور دفاع می‌کند، اما در نهایت از کشور فرار کرد.

به گفته وی؛ غنی به غیر از حلقه اطراف خود، با کس دیگری مشاوره نمی‌کرد و با افراد دیگر از جمله معاونانش به صورت صوری مشوره می‌کرد و مقامات همیشه سرگردان بودند.

آقای محقق گفته که زمانی که اشرف غنی حکومت را در دست داشت، امریکا بارها به او گفت که از قدرت کنار برود تا دولتی فراگیر تشکیل شود، اما غنی با خشونت این درخواست را رد کرد.

این شخصیت سیاسی کشور می‌گوید که ما امیدواریم تا گفت‌وگوها بین طالبان و جبهه پنجشیر منجر به یک توافق شود و طرفدار جنگ نیستیم.

مشاور سابق امنیتی و سیاسی غنی افزود که اگر طالبان به ولایت پنجشیر حمله کنند، او از احمد مسعود حمایت می‌کند چون مسعود طرفدار یک حکومت فراگیر است.

این درحالی است که احمد مسعود ایستادگی پنجشیر در شمال افغانستان را ایستادگی نمادین برای کل افغانستان توصیف کرده است‌.

آقای مسعود گفته است که ما صرفا برای دفاع از جغرافیای پنجشیر نمی‌جنگیم، بلکه برای تمامیت ارضی و ارزش‌های اسلامی و ملی در جغرافیایی به نام پنجشیر می‌جنگیم.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رسانه‌ها گفت که مشکل کوچکی در پنجشیر وجود دارد که به اعتقاد او ۸۰ درصد آن با گفت‌وگو حل خواهد شد.

هشدار محقق به طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد