هماهنگی-برای-برگزاری-انتخابات-شفاف-و-عادلانه

کمیسیون مستقل انتخابات با نهادهای مدنی و ناظر انتخابات برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کرد.

به گزارش افغان نیوز: این تفاهم‌نامه میان کمیسیون مستقل انتخابات و موسسه آموزش حقوق بشر برای زنان افغان، موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، موسسه دیدبان انتخابات و شفافیت افغانستان، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، بنیاد انتخابات آزاد و شفافیت افغانستان و موسسه ملی و اجتماعی جوانان افغانستان روز گذشه در کمیسیون مستقل انتخابات امضا شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات در اعلامه‌یی گفته است که این تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر، ازدیاد همکاری قانون‌مند میان کمیسیون انتخابات و نهادهای جامعه مدنی و ناظر و مشاهد برای تأمین شفافیت و سلامت انتخابات، به امضا رسیده است.

در خبرنامه همچنان آمده است که کمیسیون انتخابات بر بنیاد این تفاهم‌نامه، در راه‌اندازی کمپاین‌های آگاهی عامه، نهادهای مربوط را سهیم ساخته و در تدویر برنامه‌های آموزشی و سمینارها همکاری کرده و زمینه دست‌رسی به اطلاعات را برای این نهادها، فراهم خواهد ساخت.

کمیسیون انتخابات گفته است که نهادهای جامعه مدنی برای دریافت معلومات از آدرس‌های رسمی کمیسیون با درنظرداشت قوانین، اسناد و پالیسی‌های این اداره برای جلب اعتماد مردم کار می‌کنند. براساس این تفاهم‌نامه‌ها، این نهادها در تهیه گزارش از روند انتخابات، باید اصول دقت، واقعیت و حقیقت را در نظر بگیرند.

این کمیسیون گفته است که آنها این تفاهم‌نامه‌ها را با ادارات و مراجع ذیربط در مطابقت با ماده نهم قانون انتخابات به‌امضا رسانیده است و هدف از امضای آن برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه، به موقع و قابل قبول برای همه عنوان کرده است.

این کمیسیون در حالی خواستار اعتماد مردم و نهادهای ناظر از این نهاد اند که انتقادها از نداشتن صلاحیت اعضای این کمیسیون برای تدویر انتخابات روز به روز افزایش می یابد.

هماهنگی برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد