هواداران-تیم-ثبات-و-همگرایی-در-بلخ-به-جاده‌ها-ریختند

هواداران تیم انتخاباتی"ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله در ولایت بلخ، خواستاری جدا سازی آرای پاک از ناپاک مطابق قوانین طرزالعمل‌های انتخاباتی شدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از طرفداران تکت‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی، امروز شنبه (23، قوس) دست به تظاهرات زده و خواستاری جدا سازی آرای پاک از ناپاک مطابق قوانین طرزالعمل‌های انتخاباتی شدند.

محمد محقق از اعضای برجسته تیم ثبات و همگرایی در این تظاهرات گفت:" جهان بشنود که مردم ما تقلب را نمی‌پذیرند؛ بنابراین، ما با حمایت مردم خود برای پاک کردن تقلب تحت هر شرایطی ایستاده هستیم تا حکومت مبتنی بر تقلب شکل نگیرد".

در قطعنامه این معترضان تاکید شده است که کمیسیون انتخابات باید مطابق قوانین و طرزالعمل‌های انتخاباتی آرای تقلبی را از سیستم بیرون کرده و نتایج مبتنی بر آرای پاک را هرچه زودتر اعلام کند.

این معترضان می‌گویند اگر مسوولان کمیسیون انتخابات صدای عدالت خواهی مردم افغانستان که در سراسر کشور به منظور تامین عدالت انتخاباتی بلند شده است را نشنوند، این اعتراضات ادامه پیدا خواهد کرد.

در قطعنامه آمده:" ما برای تطبیق قانون از هر گزینه‌ای استفاده کرده و نمی‌گذاریم حکومت مبتنی بر تقلب در کشور تشکیل شود".

در همین حال، عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی ناوقت شب گذشته (جمعه 22 قوس) در یک نشست خبری از هواداران خود خواست که به کمیسیون انتخابات اجازه بازشماری در هفت ولایت باقی مانده را بدهند تا بهانه‌ای به دست کسی نباشد.

آقای عبدالله جهت گفتگویی بیشتر همراه هواداران خود صبح امروز شنبه (23 قوس) عازم ولایات پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، جوزجان، سرپل و فاریاب شده است.

این درحالی است که با گذشت بیش از یک ماه از آغاز روند بازشماری آراء، طرفداران تیم ثبات و همگرایی در ولایات پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، جوزجان، سرپل و فاریاب به اعضای کمیسیون اجازه بازشماری و تفتیش آراء را تا هنوز نداده‌اند.

هواداران تیم ثبات و همگرایی در بلخ به جاده‌ها ریختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد